hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Omtanke och blomgåvor samt tilltagande förvirring 🌷

Idag, som alla andra dagar, har jag varit helt utslagen. Orkar ingenting och mår piss och pannkaka, nu dessutom med ett mage-tarm skov. De andra har grejat mycket hela dagen med bland annat städning och fix med båten och nu sist även sjösättning av båten. Härligt att den är i sitt rätta element, vattnet, men samtidigt mindre roligt nu för tiden då den används så lite. Visst skulle de andra kunna åka ut, men det blir väl inte samma grej utan mig såklart och några längre dagsutflykter funkar inte heller då Trisse och jag skulle bli ensamma hemma utan hjälp och promenader för länge.

Förutom att spendera mycket tid på toan (jädra mage...!) och ligga helt utslagen i sängen med hemsk feberfrossa har jag suttit upp i en stol på altanen en stund. Vi fick nämligen finbesök. Först av Tyra och Tjorven och deras ägare. De hade med sig en bukett blommor till mig. En bukett som sa "så skönt att du är hemma från sjukhuset igen". De, eller hon får jag väl säga, hade koll på att vita pioner är min favoritblomma och tillsammans med några ljusrosa brudslöjor blev buketten helt underbart vacker! Tack så hemskt mycket för den, P, K, Tyra och Tjorven!

Rosa rosor (t v) från min kära moster och vita pioner och ljusrosa brudslöjor (t h) från Tyra, Tjorven och deras matte och husse! 💙😍

Där står de fint och pryder altanen och kommer påminna mig om deras omtanke om mig även om jag skulle glömma bort hela denna dag, med besök och blommor och allt. 

Inte nog med besök där för vips kom även min moster på besök. Så jag fick snällt sitta kvar i stolen i skuggan på altanen ett tag till. En hög med mina starka värktabletter gjorde det möjligt och när det dukades fram kaffe, melon och jordgubbar blev det plötsligt mindre plågsamt att behöva sitta upp en stund. Vi pratade och fikade och hade väldigt mysigt. Jag önskar så att jag kunde umgås mer med min moster och mina små kusiner (hennes barn) men det blir så sällan, på grund av hur jag mår. Jag träffar inte ens mina vänner eller övrig släkt, bara när morfar kommer på spontant besök och jag orkar mig upp från sängen till soffan- vilket jag tyvärr inte alltid gör.

Min moster hade också en bukett blommor med sig, också de var till mig. Men alla som ser dem kan såklart njuta både av deras vackra yttre och deras goda, söta doft om man kommer närmare. Jag blev verkligen glad och varm i hjärtat i eftermiddags. Två blombuketter på en och samma dag. Finbesök av både hundarna med ägare och min moster! Inte dåligt. Det är aldrig fel att bli lite påmind om vilka fina människor man har runt sig. Och vad är bättre att ge bort än blommor för att visa sin omtanke?! Inget, om du frågar mig.

Nu blir det slavisk vila resten av dagen. Den timman jag var uppe från sängen känns i både huvud och kropp. Känner tyvärr hur förvirringen börjat bråka med mig den senaste timman. Vet inte vilken dag det är, glömmer bort det med sekunders mellanrum. Vet inte heller vilken tid på dygnet det är och måste påminna mig själv att det var idag jag fick besök och blommor, inte igår. Undrar om det stannar vid denna förvirring eller om det blir ännu värre med hängande ögonlock mm som tillbehör? Undrar också om denna dag kommer bli en enda stor minneslucka, som så många andra. Hoppas inte det. Jag vill ju minnas de fina besöken jag fick och ögonblicken då de gav de vackra blommorna till mig.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Lena
skriven :

Kara Hanna, det var sa roligt att traffa dig idag! Stor kram lena

Svar: Det var väldigt mysigt att träffa dig med <3 Stor kram
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Kikar in till dig för att uppdatera mig <3 Har knappt varit vid datorn på hela helgen då vi har firat Calle i dagarna tre :D Så vackra blommor du har fått - helt underbara! Mysigt med besök, men tråkigt att du fortfarande mår så dåligt :( Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Trevligt <3 Det är rätt, då ska datorn helt prioriteras bort! Då ska jag kika in hos dig och uppdatera mig om Calles firande, det vill jag inte missa! Verkligen vackra! <3 Och idag ska Lina och jag åka in till huset i stan och där blommar mina vita pioner för fullt, så det blir till att ta med en bukett av dem ut! Tänk så fint vi kommer ha här på altanen i eftermiddag! ;)
Det var mysigt med besök, tyvärr är hela gårdagen en minneslucka :( Men jag läste här i bloggen så jag vet i alla fall att jag hade besök och behöver därför inte undra varifrån blombuketterna kommer!
Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson