hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Helgen börjar om!

Jaha, så då var det alltså söndag igen. Imorgon är det en "klämdag" och på tisdag är det Sveriges Nationaldag, en röd dag. Man kan alltså säga att helgen börjar om! Två lediga dagar till, ingen skola och inga jobb imorgon eller på tisdag. Inte för de flesta i alla fall. Skönt för resten av familjen och jobbigt för mig. Jag är hellre ensam på dagarna (bortsett Trisse och Lina) så jag får lugnt och tyst omkring mig. Att ha hela familjen hemma samtidigt tar ordentligt på krafterna. Men de andra förtjänar och behöver lite extra ledighet, en helg som börjar om, så jag är glad för deras skull.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sabina, mamma till 3
skriven :

Jag känner igen mig i dina känslor om att vara ensam, det är välbehövligt och ibland vill jag inget hellre än att bara få ligga i sängen en hel dag själv, inga måsten och inga tjaffs. Dock hör det inte direkt till vanligheten i mitt liv :P haha

Ha en fortsatt bra dag <3

Svar: Hej, Sabina! Du och jag verkar ha raka motsatserna till liv. Du drömmer om en lugn dag för dig själv. Jag har inget annat än lugna dagar i min ensamhet och önskar mest av allt att kunna vara aktiv och göra något annat än att ligga här och mögla bort. Tack, detsamma! <3
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Ja de behöver förmodligen sin ledighet, men jag förstår att du saknar lugnet när du inte har så mycket liv och rörelse omkring dig <3 Hoppas du får en riktigt fin söndag och krama mysTrisse från mig :D Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Ja, det gör de verkligen. Lugnet lockar! Men det får jag snart igen! Tack, detsamma <3 Absolut, det ska jag <3 Krama Dessi från oss <3
Många stora kramar världens finaste du <333
Hanna Andersson

3 Netti Starby
skriven :

Hoppas att du får det bra ändå under de lediga dagarna! <3 Kramis

Svar: Tack. Jag har det som jag har det. Bara att hoppas på några små ljusglimtar! Kram <3
Hanna Andersson