hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse: legitimerad Mag-terapeut! đŸ¶â€ïž

Jag skrev ju igÄr i mitt blogginlÀgg (det som kom ut pÄ eftermiddagen som handlar om semester) att Trisse Àr en Mag-terapeut och sÄ lovade jag att Äterkomma med beskrivning om vad det innebÀr idag. Jag brukar hÄlla vad jag lovar, sÄ lÀnge jag inte glömmer av vad jag lovat, vilket tyvÀrr hÀnder dÄ och dÄ.

Enda sedan Trisse var bebis har vi, hela familjen men framförallt vi kvinnor i familjen, varit extremt förtjusta i Trisses lilla mage samt de nÀrliggande ljumskarna. Magen och ljumskarna Àr nÀstan hÄrlösa och varma och huden dÀr Àr sammetslen och fin. Livsnjutare, avslappnad och cool som Trisse Àr sÄ trivs han mycket bra med att ligga pÄ rygg med magen upp i vÀdret och med bakbenen i vinkel ut sÄ ljumskarna ligger dÀr och ser sÄdÀr goa och mysiga ut sÄ man inte kan lÄta bli att klappa pÄ honom just dÀr.

DÄ vi alla tre, Lina, mamma och jag, hyser en sÄn stor kÀrlek för Trisses lille mage och gosiga ljumskar har vi alltid sagt att hans lena hud och vÀrme gör under om man Àr ledsen och/eller nere. Att ta nÄgra minuter och bara klappa honom pÄ magen, pussa honom mjukt pÄ den lena huden och kÀnna hans vÀrme sprida sig i sin kropp Àr som terapi! DÀrav fick han titeln Mag-terapeut. Just för att mys med hans lille runda, goa mage (han Àr inte tjock, utan magen ska vara lite rund pÄ denna typ av hund) och lena ljumskar Àr sÄ terapeutiskt.

Visst ser det inbjudande ut att mysa med hans lille mage och de goa ljumskarna?! Det Ă€r inte svĂ„rt att förstĂ„ att Trisse blev just Mag-terapeut med tanke pĂ„ att han spenderar stora delar v dygnet att ligga just sĂ„hĂ€r! 😍

Han Àr legitimerad Mag-terapeut, vÄr lille Trisse och han har jour dygnet runt, redo att rycka ut med sin mjuka hud, vÀrme och lugna andetag för att göra en kÀr familjemedlem glad igen. Det Àr nog inget krÀvande jobb att vara Mag-terapeut skulle jag inte tro, med tanke pÄ att hans jobb gÄr ut pÄ att ligga pÄ rygg i nÄgon familjemedlems knÀ, bli kliad och klappad pÄ och kelad med och bara vara. SÄ jag skulle inte kalla det ett jobb, det han gör, vÄr lille Trisse. Det Àr mer ett kall, mÄnga goda gÀrningar och en livstil.

Mag-terapi in action! Det Àr en vÀldigt bra terapiform eftersom den kan utföras nÀr bÄde terapeuten och den som fÄr terapin sover! Mycket trevligt med kvalitetstid med herr Mag-terapeut. NÄgon fördel ska man vÀl ha av att terspeuten i frÄga Àr ens son?! ;) Vad skulle vi göra utan vÄr lille Mag-terapeut och bÀsta vÀn?!

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

SÄ himla mysigt och han Àr verkligen fin! <3 Kramis

Svar: VÀldigt mysigt! Visst Àr han <3 kram
Hanna Andersson

2 Katarina
skriven :

ÅÄh, kan verkligen instÀmma i att det ser inbjudande ut att gosa med din lille Trisses mage : ) TÀnk vilken lycka med en egen mag-terapeut ; ) MÄnga kramar till er bÄda <333

Svar: Ja, visst gör det! <3 Hans lille mage Àr oslagbar! Det Àr verkligen en stor lycka! :)
MÄnga kramar frÄn oss <333
Hanna Andersson

3 N
skriven :

Molly Àr ocksÄ magterapeut. Och min privat magmassör :)

Svar: De Àr för hÀrliga vÄra smÄ fyrbenta vÀnner <3 Massör Àr inte Trisse, kanske borde utbilda honom till det...?! ;)
Hanna Andersson