hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mys-Trisse, Spanings-Tyra och Familjen Älg!

Igår tog jag några väldigt fina bilder på Trisse som jag tänker dela med mig av. Det är knappast någon nyhet att jag tycker mycket om att fotografera och föreviga min lille pojk.

Här under en bänk på en av altanerna låg Trisse och vilade sig i skydd från solen. Kan man bli sötare?! ❤️

Härom dagen startade Trisse och jag dagsb med morgon-massage. Han är så gullig som kommer och sätter sig vid mig och sedan backar han in med rumpan så nära han kan komma. Då vet jag precis vad han vill. Bara att sätta igång med massagen! Trisse är väldigt snäll och ger pussar och massa mys tillbaka som tack! ❤️

Bilden är tyvärr mörk och lite oskarp. Hoppas ni ser Mamma Älg och hennes söta små Tvilling-barn ändå! 

I förrgår kväll fick vi finbesök här ute i stugan. Älg-familjen gick förbi utanför på fotbollsplanen och stannade till vid några träd och åt kvällsmat. Mamma Älg gick i täten och Tvillingarna Älgkalvar gick bakom. De ser inte ut att vara så gamla. De är fortfarande väldigt små och smala med rangliga långa ben och deras päls är rödbrun. Det är den bara när de är små, sedan mörknar den och blir som sin mammas. Trisse såg inte älgarna, han har inte så bra koll, ärligt talat har han nästan ingen koll alls! På något! ;)

 Så här brukar Trisse ligga i sin morfars knä och vila, sova och snarka. Inte konstigt att han inte har någon koll på vad som händer och fötter då! Det förstår ju vem som helst...! 
 
Gullunge! Den blicken säger allt. Här i morfars famn mår jag bra, här är jah fullständigt avslappnad och påväg att falla i sömn. Här vill jag stanna kvar. Jag älskar dig, morfar. /Trisse ❤️
 
Spaningsledare Tyra är alltid redo och spejar och ser sig om. Man måste hålla koll, vem vet vad som dyker upp på tomten? En katt, ett rådjur eller kanske Familjen Älg om man har tur!

Men om Tyra hade varit här hos oss hade situationen sett annorlunda ut. Hon spanar jämt och håller koll och hon hade upplyst oss om att Familjen Älg var på ingång långt innan vi själva hade sett dem. Hoppas älgarna kommer tillbaka en kväll när Tyra är hos oss. Det hade gjort henne väldigt glad, spänd och exalterad!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica Högberg
skriven :

Fint inlägg om en kär vän ❤

Svar: Tack så mycket! ❤️
Hanna Andersson