hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Hopp om bättre sömn tack vare bättre smärtlindring!

Nu när jag börjat med fentanylplåster igen och förhoppningsvis ska få en aning smärtlindring av det så fort jag kommer upp i högre dos (håller på med upptrappning nu). Förr gången jag hade fentanylplåster i några månader (det var förra året) hade jag lite bättre sömn än när jag varit utan, vilket är all annan tid! Så nu hoppas jag på bättre sömn även denna omgång. Anledningarna till att jag hade bättre sömn då och i så fall kommer få det nu igen tack vare fenatnylen, som ju inte är en sömnmediciner, är två saker. Dels att sömnen kan förbättras något om värken/smärtan är något lindrad. Och att medicinen i sig, som i detta fall är extremt stark (potent) leder till trötthet och dåsighet och också bättre sömn om man har tur. Så det är nu min förhoppning! Samt att jag blir något smärtlindrad såklart, det är ju därför jag har börjat med dessa plåster igen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Hoppas verkligen att de hjälper 💖 kram

Svar: Tack så mycket, det hoppas jag med! Kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Hoppas det funkar för dig, kram!

Svar: Tack, det hoppas verkligen jag med! Kram
Hanna Andersson