hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Finfina bilder på våra små hjärtan! 🐶❤️

Från och med igår morse till sent ikväll har vi bonushundarna hos oss. Så Tyra och Tjorven har alltså sovit över hos oss i natt. Det är alltid lika mysigt att ha tre små älsklingar här istället för en och jag vet att vi alla känner samma. Familjen är hel, fullkomlig, när bonushundarna är här med oss. Tyra har sovit med Lina i hennes säng i natt och Tjorven har sovit med mig i min säng. Lille Trisse som brukar sova med mig i min säng fick lämna företräde till damerna (damerna först) och sova i sin säng på golvet i natt. Men han såg inte ledsen ut för det. Såklart! Mamma Tyra och storasyster Tjorven var ju på besök över natten! Vad gör man inte för dem?!

Jag var ute en stund på altanen igår och fikade med de andra och hundarna låg så fint och vilade, Tjorven bredvid pappa eller i hans famn. Tyra låg på dynan och vilade eller satt och spanade ut och Trisse liten låg på golvet (ser ni en trend i detta? ;)) nedanför mig. Jag tog några bilder och de blev faktiskt väldigt fina, så nu delar jag med mig av dem. Titta och njut av bilderna på våra små fina hjärtan!

Tjorven ligger på sidan och njuter av pappas lek och klappar. Tyra ligger som en liten kringla och vilar sig på den sköna soffkudden! 

Sen ville Tjorven ha ännu mer närkontakt och mys så hon klev upp i pappas knä och la sig till rätta på hans arm. Där låg hon och blundade och njöt för fullt av uppmärksamheten och kärleken hon fick. Söta lilla Tjorv!

Här har vi honom, herr Trisse, i egen hög person. Liggandes på golvet, igen, som sagt...

Men han såg inte så ledsen ut här heller. Som man, och dessutom som ynglingen, i hundvärlden är han van vid att stå längst ner i hierarkin. Det är tikarna som bestämmer, punkt slut. Och så är det med det!

Den vackraste och klokaste av dem alla! Tyra. Denna skönhet. Denna superfina tjej som älskar mys och klappar, som vi ser här på bilden. Som hon älskar och uppskattar närhet och kel. Hon är så fin. Dessutom är hon en utmärkt flockledare och en kanonmamma till biologiska dottern Tjorven och adoptivsonen Trisse. Hennes ögon är de vackraste ögonen jag vet! 🐶❤️

Tyra är Linas älsling. Tjorven är min älskling och Trisse är vår gemensamma älsling. Vi är allt bra lyckliga som får ha dessa tre små guldklimpar i våra liv. Vad skulle vi göra utan dem?! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Åh, vad fina de är allihop! Trisse tycks vilja vara nära dig hela tiden även om han får hålla till godo med golvet ; ) Dessa hundar har ett underbart hundliv hos er, den saken är klar : ) Många kramar <333

Svar: Visst är de! <333 Ja, han är en riktig mammagris och vill alltid vara med mig (och de andra såklart) men ibland får han nöja sig med att ligga bredvid på golvet! ;) Ja, det tycker jag med att de har och det är jag så lycklig över! <3
Många kramar <333
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Så härligt att ni har haft alla hos er och så underbara bilder på dem allihop <3 Förstår att ni känner er som en enda stor familj <3 Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Verkligen härligt! <3 Ja, tillsammans med bonushundarna är vi en enda stor familj <3 Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson