hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det blir inte alltid, eller nästan aldrig, som man planerat!

Planen var ju att jag skulle duscha och tvätta håret idag. Men så blev det inte. Imorse var jag tvungen att ringa ett vårdsamtal och sedan blev det ytterligare några telefonsamtal jag var tvungen att ta hand om. Det var tyvärr inget Lina eller pappa kunde fixa för mig, utan jag fick så glatt ligga där i sängen och svara i telefon, ringa själv, prata och skriva minnesanteckningar (annars glömmer jag vem som har ringt, vem jag har ringt och vad som blivit sagt). Och så plötsligt hade jag gjort av med dagens dos energi och mycket, mycket mer och låg rejält på minuskontot. Så att ta en dusch skulle definitivt resultera i en stor krasch och det har jag inte lust med. Jag håller fortfarande på att återhämta mig efter mammas födelesdagsfirande. Så det får bli en dusch och hårtvätt imorgon. Hoppas jag. Om inget annat mer nödvändigt kommer emellan och tar all min energi som jag tänkte göra av med i duschen och bli ren och fräsh som bonus.
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Vad jobbigt att telefonsamtalen tog all din energi och det var klokt av dig som struntade i duschen! Kramis

Svar: Ja, det är tråkigt att sånt nödvändigt tråkigt ska ta så mycket energi. Ja, det gäller att prioritera, eller rättare sagt att prioritera bort! Kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Hoppas orken räcker till imorgon och att du mår bättre då. Kram!<3

Svar: Bättre lär jag tyvärr inte må imorgon, men förhoppningsvis orkar jag duscha imorgon istället! Kram <3
Hanna Andersson