hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Blomtur i grannens- Tyras och Tjorvens trädgård! 🌷🐶

Inte nog att jag har min (vår) egna trädgård hemma i stan och tomten på landet med blommor som jag kan spana in. Jag kan också besöka en grannes trädgård och ta bilder, eller be Lina gå en sväng och ta bilder och sedan visa mig. Och er, mina kära läsare!

Här kommer några bilder på blommor som finns hos Tyras och Tjorvens och deras ägare. Vi bor ju grannar här på landet och Tyra och Tjorvens matte har så fina blommor att jag helt enkelt inte kan låta bli att kika på dem. Jag älskar ju som bekant blommor och att få ett gäng nya fina blombilder i telefonen är inte helt fel, det är en stunds underhållning att ligga och titta på dem och förställa mig hur gott de doftar och hur fint de står där i rabatten och sträcker sig mot solen.

En vacker aprikosfärgad ros med många och täta blomblad. 

En rosa pelargon som står fint på ett trappsteg upp till en altan. 

En kruka med mini-prästkragar. Troligtvis från midsommar! Både mini och "vanliga" prästkragar är fina, tycker jag, och de gör sig bra i buketter.

Nu när de vita pionerna blommat över även i denna trädgård är denna blomma min favorit. En puderrosa ros som ser ut att vara gjord av sammet. Blombladen ser ut att vara så lena och mjuka, en riktig kontrast mot skälkens vassa taggar. Denna ros är en riktig favorit! Den är bara så underbart vacker! Färgen, formen, de mjuka blombladen, allt! 

Det här är då inte en blomma utan en liten Tjorv! Linslusen Tjorven fastnade kanske inte helt oväntat på bild och trots att hon varken är en blomma eller står planterad i jord i en rabatt får hon vara med bland dessa blombilder. Hon är så söt att jag inte kan låta bli att visa upp henne igen, min älskade silvriga lilla Tjorven! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vilka vackra blommor och vilken söt liten Tjorven : ) Jag älskar också blommor och de piggar upp i detta sjukdomslivet. Många kramar <333

Svar: Visst är både blommorna och lilla Tjorven fina! Ja, verkligen! Jag brukar tänka att blommor är liv, blommor är livet. De står för så mycket kraft! Och överlevnad!
Många kramar <333
Hanna Andersson

2 Fanny
skriven :

Fina bilder! :)

Svar: Tack :)
Hanna Andersson

3 Denise
skriven :

Älskar alla blommor och färger som finns ute nu <3

Svar: Då har vi det gemensamt! <3
Hanna Andersson

4 Days by Johanna
skriven :

så vackra bilder <3

Förstår fullt ut dina allergier och håller med till max!

Svar: Visst är de! <3
Ja, tänk att man kan vara allergisk på fler sätt än bara mot mat och pälsdjur mm! ;)
Hanna Andersson

5 Netti Starby
skriven :

Åh vilka vackra blommor och jag älskar att fota blommor! <3 Kramis

Svar: Visst är de vackra! <3 jag med! Kram
Hanna Andersson