hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mycket ensamtid idag! Skönt men otryggt...

Idag blir jag mycket själv, väldigt mycket själv och lite mer än vanligt. Framförallt eftersom att det är lördag. Just nu har jag min lille pojk hos mig, men han ska snart bli hämtad av sina tjejer och deras matte som ska passa honom idag. Anledningen till det är att Lina jobbar, hon började nyss, och att mamma och pappa har åkt med min mormor och morfar samt moster med familj upp till Dalsland. Där bor mammas ena morbror kvar på familjegården och han är gammal och skruttig och behöver hjälp med en del, eller väldigt mycket, rättare sagt. Så de har allt att göra där idag.

Jag skulle såklart gärna vilja varit med. Jag brukade alltid vara med på sånt där. Kavla upp ärmarna och jobba på. Hjälpa till, trots att kroppen aldrig mått bra och trots att den alltid har gjort ont och varit svag och dum har jag kämpat på. In i det sista. Tills det inte gick längre.

Nu kan jag inte ens ha Trisse hos mig eftersom att det blir för många timmar han får vara utan promenader. Det är klart att om det krisar någon gång så får jag ha honom hos mig hela dagen och släppa ut honom och stå i dörröppningen medan han går ut på gräsmattan och lyfter på benet (kissar). Men det är inte lätt för mig och Trisse är ung och stark och vill och förtjänar promenader och aktivitet. Som han får hos sina tjejer och deras matte och husse. Vi ses i eftermiddag igen, Trisse och jag. Men oj så jag kommer sakna honom!

Herr Trisse! Tänk, vi saknar varandra till och med när jag är inne i badrummet och han är ute på promenad. Det säger en del om vår kärlek till varandra och om hur tajta vi är. Samt om hur extremt mycket vi umgås med varandra! 🐶❤️

Jag hoppas jag får en så okej dag som möjligt. Vissa dagar är det lite mindre svårt än andra att orka överleva. Jag vet att jag kommer njuta av tystnaden och lugnet, den stora fördelen med att vara ensam hemma, även om jag känner mig en smula ensam och otrygg med att vara själv och utan någon som kan hjälpa mig med...allt...

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica Högberg
skriven :

Jobbigt men jag förstår att det blir så ibland. Passa på att vila ordentligt tänker jag...

Svar: Ja, det blir så ibland. Precis, jag passar på att vilja ordentligt och njuta av tystheten så länge det går!
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Hoppas att du får en fin dag trots att du är ensam! <3 Kramis

Svar: Tack så mycket <3 kram
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Så fint att läsa om din och Trisses kärlek till varandra, man blir mer än varm i hjärtat : ) Hoppas och önskar att din dag och ditt mående ska bli så bra som möjligt. Många kramar fina vän <333

Svar: Tack <3 så härligt att du blir varm i hjärtat av att läsa <3 Det har gått hyfsat idag. Har njutit av tystheten. Men blivit utan lunch, som jag alltid blir när jag är själv hemma. Men nu blir det snart middag som serveras i sängen!
Hoppas du haft en okej dag <3
Många kramar fina vän <333
Hanna Andersson

4 ME alltidvila
skriven :

Kramar <3

Svar: Kramar <3
Hanna Andersson

5 Nilla
skriven :

Visst är det underbart att ha ett så fint band till sin pälskling? Hoppas att dagen går fort så du slipper känna dig ensam och otrygg. Kram

Svar: Det är helt underbart! Tack! Dagen gick hyfsat fort. Blev dock ingen lunch då jag inte orkar gå och värma mat ens om det finns en färdig portion upplagd.
Men men. Middag är på väg nu!
Kram
Hanna Andersson

6 Bella
skriven :

Förstår att det blir jobbigt, kram på dig!

Svar: Ja, det blir ju det. :( Kram <3
Hanna Andersson