hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag känner mig som...

...en fisk som sitter fast i ett nät. Ju mer jag försöker ta mig loss desto mer trasslar jag in mig. Ju mer jag kämpar och sliter och vill komma loss, desto längre från friheten kommer jag. Till slut sitter jag så hårt fast i nätet att jag knappt får luft till mig. Jag orkar inte sprattla för att försöka ta mig loss längre. Jag orkar knappt röra mig något alls. Om jag någonsin kommer loss och får simma fri i havet igen, det vet jag inte. Jag tvingas ligga still och vänta och se. Mitt liv har förvandlats till en fråga om överlevnad. Min överlevnad har blivit en kamp mot klockan. Det enda jag kan göra är att ligga blick stilla. Rör jag mig riskerar jag att trassla in mig ännu lite till. Jag är som en fisk som sitter fast i ett trassligt nät och ju mer jag kämpar, desto längre bort kommer friheten och snart rinner tiden ut...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Jessica Högberg
skriven :

Någon måste klippa sönder nätet! 😠😢

Svar: Ja! Precis vad jag känner! 😔😡😥
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Så himla bra skrivet och hoppas att du kommer ut ur nätet! <3 Kramis

Svar: Tack så mycket! Det hoppas jag med! Kram <3
Hanna Andersson

3 Bella
skriven :

Kram på dig<3

Svar: Kram <3
Hanna Andersson

4 Lena
skriven :

Vilken bra liknelse och vad duktig du är på att skriva.

Svar: Tack så mycket :)
Hanna Andersson

5 Micke ingalill
skriven :

Måtte nätet gå upp snart så du kan få lite frid och bättring.kramar ingalill mikael

Svar: Tack, det hoppas verkligen jag med. Det är på tiden nu efter så många år... Kramar <3
Hanna Andersson