hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Fortfarande samma lycka och kärlek varje gång vi har alla tre små hjärtan hos oss! 🐶❤️

Idag har vi bonushundarna. Vi hade de i måndags också och igår kväll när Lina slutat jobbet hämtade hon upp hundarna (som har flyttat in till Kungälv, tillsammans med sina ägare, inte själva ;)) och kom ut med dem till stugan. Så vi har haft dem över natten! Det är verkligen lika mysigt varje gång! Man kan tänka sig att den där nästan barnsliga förtjusning över att vi har våra älskade små bonushjärtan här med oss skulle avta lite efter så många som vi haft dem en eller två dagar i veckan. Men nej. Jag känner samma glädje varje gång vi ska ha dem och samma lycka och överväldigande kärlek varje gång de väl är här och de ligger i sängen, alla tre och myser med mig. 

Så här ser det ut på dagtid när de ligger inne hos mig i sängen och myser och sover. De är ute med Lina och går promenader och får springa lösa i bergen och leka mellan varven och sen kommer de tillbaka in till mig för ytterligare några timmars vila! 🐶❤️

Tjorven har legat vid mig hela natten, tryckt mi min mage eller mina ben. Hon sov som en stock hela natten. Det gjorde dessvärre inte jag... Men jag kramade min lilla Tjorv och tog mig igenom även denna natt. 

Här har då Tyra och Trisse sovit med Lina i hennes säng hela natten. Anledningen till att Trisse sover hos Lina och inte hos mig som alltid annars är att Trisse och Tyra sover bättre med varandra. Tjorven blir lätt trött på sin lillebror och några diskussioner mitt i natten orkar ingen av oss varken lyssna på eller avbryta! 🐶❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Vilka gosiga bilder och vad mysigt det ser ut : ) Jag förstår att du tycker om att ha bonusvovvarna, det blir ju liksom gosigt x 3 ; )
Många kramar fina vän och hoppas din kommande nattsömn blir lite bättre <333

Svar: Det är så mysigt! <3 Exakt! Gos och kärlek X3! Ännu bättre <3 Många kramar fina du och tack <333 hoppas du också får hyfsat med sömn i natt! <3
Hanna Andersson

2 Jessica Högberg
skriven :

Vilka gosiga! Tråkigt dock att du inte sovit bra. Pussa på dom från mej;)

Svar: De är så gosiga <3 det är tråkigt, men nu när jag för tillfället har lite smärtlindring sover jag ju iaf något! Bättre än ingenting! Det ska jag :) <3
Hanna Andersson