hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vidrig värk från helvetet! 😓😔

Jag ligger här i soffan, helt utslagen och väldigt illamående. Jag är så yr att jag inte kan sitta upp och mamma måste leda mig till och från toan så jag inte ramlar. Är så galet yr! Inte nog med det, jag har ont i halsen, lymfkörtlarna är maximalt svullna och hela jag är som ett blåmärke. Och så har jag så svår värk att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det är helt fruktansvärt. Vidriga värk. Om man inte själv lever med mycket svår kronisk värk/smärta kan man inte på långa vägar föreställa sig hur hemskt det är. Hur ont det på riktigt gör. Det går inte att jämföra med något, det går inte ens att förklara. Men det gör så ont. Jag förstår inte ens hur det är fysiskt möjligt att ha så ont. Jag kallsvettas, tårarna rinner och jag är så illamående att jag riskerar att spy för jag har så hemskt ont. Värken i lederna, musklerna, nervsmärtorna, allt gör så ont. Rena rama tortyren. Inga mediciner fungerar, de hjälper inte. Det enda de gör är at öka mitt illamående samt får mig att bli helt lullig och konstig i huvudet. Och det kan jag vara utan! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Att det aldrig finns någon ände på eländet :( Kan du inte bara få bli frisk någon gång vännen!!!! Lider verkligen med dig <333 Många stora kramar finaste du <333

Svar: Det är allt jag önskar! Att få bli frisk, eller åtminstone mindre sjuk, någon gång i framtiden. Gärna så snart som möjligt. Orkar inte detta skit-liv längre... :( <333 Många stora kramar finaste du <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Vad ledsamt för dig, Hanna. Jag önskar så att någon kan få bukt med allt detta. Jag tänker på dig (det gör de andra här också)! /Magnus

Svar: Det är minst sagt ledsamt. Ja du, det önskar jag med, mest av allt! Tack, det vet jag att ni gör och det betyder mycket! Hälsa de andra!
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

💗💗💗 Johanna

Svar: <3 <3 <3
Hanna Andersson

4 Jennifer
skriven :

Men vilket elände du går igenom!! Sänder dig massor med styrkekramar och önskar dig att din smärta försvinner fort!! Kramar <3

www.wellmilton.se

Svar: Ja, det är ett väldigt elände. Tack snälla du! Massa kramare tillbaka <3
Hanna Andersson