hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse ÄLSKAR sina tjejer! 😍

Trisse är så otroligt glad nu när han har sina tjejer här. Han älskar verkligen sina tjejer över allt annat. Tyra och Tjorven älskar honom lika mycket tillbaka, om än på ett lite mer sofistikerat och diskret sätt. Trisse är en kille, en icke kastrerad sådan och bara det säger allt. Och han är inte det minsta diskret. Han visar sin kärlek och fascination för tjejerna öppet, ohämmat och ogenerat. Ibland när han är lite för intresserad av att lukta sina tjejer i rumpan (att det är hans mamma och syster är inget han tänker på, tjej som tjej verkar han resonera) brukar vi vara tvungna att säga till honom att sluta. Nog för att han är helt ogenerad, men det finns andra (människor till exempel) som kan bli besvärade av hans förkärlek för bakdelar. Och Tyra tycker det är ganska påfrestande att ha Trisse gående med nosen i ändan som ett tåg efter sitt lok. Tjorven däremot brukar njuta av uppmärksamheten hon får. Men det hjälps inte. Trisse får faktiskt ta och uppföra sig. Trots att han är en icke kastrerad hanhund och en tjej-tjusare av stora mått. En sak är i alla fall säkert. Trisse ÄLSKAR sina tjejer!

Trisse är inte bara intresserad av tjejernas bakdelar! Nej, han är en riktig charmör och mysig kille också. Så här kan han sitta och bokstavligen stirra ut mamma Tyra i hopp om att få lite närhet. Ibland får han komma upp och mysa, men oftast inte. I hundvärlden är det tikarna som bestämmer och Trisse är en mycket respekterande ung man. Förutom när det kommer till bakdelarna då...! 

En något suddig bild från förra sommaren. Hela gänget går i samlad trupp! Det är när Trisse får vara nära sina tjejer, som här på promenaden, som han är som lyckligast! Det skadar inte heller att tjejerna sätter sig och kissar då och då han får lyfta lite på det och lyfta på benet och kissa lite själv. Jag älskar Trisse enormt mycket, men det går inte att säga annat än att han faktiskt är lite äcklig...! Men är man (han)hund så är man! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Netti Starby
skriven :

Åh vad gulliga! <3 Kramis

Svar: <333 kram
Hanna Andersson

2 Bella
skriven :

Såg din kommentar på min blogg och haha nej, atarax klassar jag inte som tungt. Snarare i likhet med en läkerolpastill ;) Jag äter inte benzo men utav dom tre mediciner jag har (antidepp + ångest) så är ett mycket riktigt narkotikaklassat. Så det är på-riktigt tunga läkemedel. Men jag förstår hur du tänker, vissa glassar ju runt och rent ut sagt skryter om sin svåra behandling när dom i själva verket har ordinerat atarax vid behov.

Svar: Nej Atarax är ju dessutom inte en ångest-dämpande som många tror utan ett antihistamin, en allergimedicin. Då förstår jag. Anledningen till att jag blev nyfiken vad du klassar som "tung" medicin är just det. Förstår inte varför så många skryter med och tycker det är häftigt med starka mediciner. Tvärt om, det är inte det minsta häftigt och kan man vara utan ska man vara utan mediciner överhuvudtaget, starka i synnerhet, alla dagar i veckan! I värk-kretsar skriver ofta personer att de äter morfin för att sedan erkänna att det är panodil de äter. VARFÖR är det så coolt med starka mediciner?! Kan inte förstå det! Borde vara tvärt om ju!
Tack för att du förstår och du är klok som är "på samma sida" som jag angående detta med mediciner hit och dit! <3
Hanna Andersson