hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Tiden går för långsamt och för fort...

Idag är det alltså fredag igen! Det är en hel vecka sedan vi var på landet och hade trevligt påsk-mys. På ett sätt känns varje dag och natt evighetslång. Att inte sova är hemskt frustrerande och gör att tiden segar sig fram. Men när jag ser tillbaka och tänker på att det är en hel vecka sedan vi var i stugan trots att det känns som att det hade kunnat vara igår går tiden plötsligt fort. Det varierar hur det känns, helt enkelt. Som alltid pendlar jag mellan hopp och förtvivlan. Frustration för att tiden går så fruktansvärt långsamt och panik för att tiden och livet bara springer iväg. Men nu är det fredag, så jag ska försöka inte bli frustrerad eller få panik. Tiden går varken långsammare eller fortare för att jag vill det. Den tickar på som den alltid gör. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 LIL BABUSTYLE - Vem sa att man inte kan läsa tankar?
skriven :

Åh, ja! Dagarna går otroligt segt och är allmämt jobbiga, men helt plöstligt så har det gått en vecka sen påsk?! Hur hände det? Hur kan veckan ha gått så fort?? Helt galet ju..

svar: tack så hemskt mycket för alla fina ,värmande och stöttande kommentarer jag fått av dig. Det betyder mycket. ♡

Svar: Det är EXAKT så jag känner! Den känslan är så konstig och jobbig att gå runt med.
Varsågod, jag menar varje ord och jag är glad att det betyder mycket för dig! <3
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Tiden går verkligen sjukt fort och ha en fin dag! <3 Kramis

Svar: Ja, trots att det inte alltid känns som att den går särskilt fort så gör den det! Tack detsamma! Kram <3
Hanna Andersson

3 Days by Johanna
skriven :

Hoppas du får en bra helg utan frustration och panik.

Svar: Tack så mycket, det hoppa jag med! Hoppas du också får en fin helg :)
Hanna Andersson

4 Bella
skriven :

Förstår ditt tänk, men tänk inte så! Tiden kan vi inte påverka oavsett hur mycket vi vill det. Däremot kan vi utifrån våra förutsättningar göra det bästa utav den! Kramis.

Svar: Du har så rätt, så rätt! Väldigt klokt sagt. Ska försöka tänka mer så! Kram <3
Hanna Andersson

5 Grethe Hagen
skriven :

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💟💜💜💜💜💜💜💜💜💜💘💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💙💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜 til lille söte vennen 😍😍😍

Svar: Lika många hjärtan och lika mycket kärlek tillbaka till dig, finaste Grethe <3 <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson