hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Så galet mycket vårdbesök, för nästan hela familjen! 🏥

Vad ska man säga?! Hela vår familj är inne i ett vårdbesök stimm just nu. Alla utom mamma, den friskaste av oss. Vi andra ska till Sahlgrenska på diverse vårdbesök fyra dagar i rad, som om vi inte har något bättre för oss. Som att jobba och ligga kraschad och förlamad i sängen till exempel. Idag ska pappa till allergimottagning på Sahlgrenska. Han har hela sitt liv haft problem med astma och olika allergier så det är bra att han får hjälp därifrån med mediciner och annat. På torsdag ska Lina (och mamma ska med som stöd) till hudmottagningen på Sahlgrenska för ett två timmar långt besök angående hennes malignt melanom, hudcancer. Måtta de inte hitta något mer på henne nu, då vet jag inte vag jag tar mig till. På fredag ska jag (och Lina åker med som privatchaufför av både bil och rullstol) till Sahlgrenska neurologmottagning för att träffa en neuroradiolog (en expert på neurologi och radiologi). Jag ska göra en ny MR över hjärnan och ryggmärgen.

Det var denna veckas vårdbesök, samtliga på Sahlgrenska, men det är inte över än! Nej, för på måndag är det min tur att besöka hudmottagningen på Sahlgrenska för att utreda mina allergiska utslag eller hudsjukdom eller vad tusan det nu är. Jag fick tid väldigt snabbt, så det känns såklart bra. Mamma ska självklart med mig då eftersom jag behöver någon som kör bil och rullstol samt en fungerande hjärna! Jösses så mycket vårdbesök det är just nu, för nästan hela familjen. Bara hundarna som slipper följa med till farbror doktorn! Nu är det bara att hoppas att allt detta flyter på och går smidigt, för alla inblandade. Det bästa vore om pappa får hjälp med allergimediciner och mediciner så han kan andas problemfritt i sommar (och fortsättningsvis även när pollensäsongen är över), att Linas cancer är borta och inte har spridit sig. Att jag inte har något tumör i hjärnan eller ryggmärgen eller någon annan förändring och att min allergi eller hudsjukdom går att behandla så jag blir kvitt mina miljoner utslag en gång för alla. Detta kan väl inte vara för mycket begärt?!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nilla
skriven :

Jag håller tummarna att allt går vägen. Kram

Svar: Tack så mycket! Kram
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Jobbigt med alla sjukbesök för familjen, men ändå skönt att få dem avklarade <3 Många stora kramar världens finaste Hanna <333

Svar: Det är fullt upp, men ändå skönt att vi får dem gjorda. Nu är pappas avklarat och det gick bra. Imorgon är det Linas tur och sedan är det bara jag kvar! Många stora kramar världens finaste Helena <333
Hanna Andersson

3 Days by Johanna
skriven :

Ja det var några läkarbesök det där. Jag hoppas alla går lika bra, men bra besked.

Förstår din längtan efter barn, de är underbar, men förstår också att i din situation det kanske känns svårt. Och som ett mål svårt och nå :(

Svar: Ja, det kan man lugnt säga! Som tur är hör detta inte till vanligheterna. I min situation just nu skulle barn vara helt omöjligt, kan inte ens ta hand om mig själv. Men jag hoppas såklart att min situation ändras i framtiden.
Hanna Andersson