hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Fullt ös... Medvetslös...

I och med Linas hemska cancerbesked i fredags har denna helg minst sagt varit konstig. Det har varit fullt ös, även för min del. Självklart inte på det sättet att jag sprungit runt- hur skulle det sett ut?! Men vi har umgåtts mycket hela familjen, vi har fikat med en vän, fikat med mormor och morfar och fikat med Tyra och Tjorvens ägare för att meddela detta besked. För att inte tala om all oro och funderingar vi haft under helgen. Med mina mått mätta är det fullt ös. Att sitta upp, av ren vilja, och hålla i en kaffekopp och utsättas för alla intryck som fikabesök innebär är fullt ös i allra högsta grad. Och fullt ös ledde såklart till att jag blev medvetslös. Nästan i alla fall!

Jag brukar drabbas av förlamningar varje dag men eftersom jag spenderar all min tid i sängen brukar det inte vara så dramatiskt. Men igår drabbades jag av förlamning i badrummet. Jag blev tvungen att ringa Lina och hon fick mer eller mindre släpa iväg mig till sängen. Kroppen fungerande inte alls. Igår kväll var förlamningen ett faktum igen. Jag var jag så illamående, yr och svag att jag inte kunde sitta upp och halv tio bestämde jag att det var dags att gå och lägga mig för natten. Pappa eskorterade mig till badrummet där mamma löste av och tog hand om mig. Sedan stoppade mamma mig i säng. Och tro det eller ej, men jag somnade! Och har sovit nästan hela natten! Så otroligt skönt.

Jag vaknade för en stund sedan med huvudvärk från helvetet och känner mig som ett blåmärke hela jag. Kraschen efter helgen är total. Ingen vidare uppladdning inför påskhelgen, men det är bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. Kanske blir påsken en favorit i repris? Fullt ös...medvetslös...?!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Bella
skriven :

Håller tummarna för att påsken blir en favorit i repris för dig, kramis!

Svar: Tack Bella! Hoppas du också får en fin påsk! Kram <3
Hanna Andersson

2 Netti Starby
skriven :

Vad jobbigt för dig när du blir förlamad och hoppas att du får en bra påsk! <3 Kramis

Svar: Det är verkligen jobbigt. Tack detsamma! <3 Kram
Hanna Andersson