hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Mitt och Trisses nya favoritställe!

Idag blev min ridning inställd, eller egentligen bara flyttad, till imorgon. Det kändes konstigt att inte åka iväg i förmiddags. Men jag gick och la mig och sov några timmar istället, det funkar det med. Trots att jag hade öppet fönster var jag helt extremt varm när jag vaknade. Håret var ungefär lika blött som efter duschen imorse och hela jag var klibbig. Jag fick nästan panik, som jag hatar denna värmen och att svettas så extremt! Jag tog med mig Trisse ut i trädgården, bar fram en solstol och vi slog oss ner. Först då kunde jag andas igen. Det fläktade på bra och håret torkade på en liten stund och jag gick ner till normal temperatur igen.

Tyvärr är det jobbigt att sitta upp, så efter en knapp halvtimma var jag så slut att hela trädgården snurrade och marken gungade under mig. Det var dags att gå in och lägga mig. Men nu är jag uppe igen och äter lite. Och är precis lika varm och svettig som förut! Får nog bli en tur till ut i trädgården. Jag får vardagsmotion i alla fall! Visserligen bara tio meter åt gången, härifrån ut till skuggan. Men några vändor till och jag är uppe i hundra meter! Inte illa för att vara jag!

Vårt nya favoritställe! Skugga, fläktande vind, svalt gräs och vackra bilder i Dam-tidningen! Allt som fattas är ett glad saft och en skål vatten till Trisse, men det är någorlunda enkelt fixat! 😎
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Det ser skönt ut i skuggan och 10 meter hit och dit blir en bra bit till slut :) Det sägs ju att vardagsmotionen är den bästa motionen och det är viktigt att lyssna på kroppen när den gör ont <3 Hoppas du har haft en fin dag trots att värmen har varit jobbig för dig! Kram <3

Svar: Ja en liten promenad blev det allt! Precis, jag får passa på att få lite vardagsmotion när jag väl är uppe från sängen! Trots denna värme har jag fått en helt okej dag! Hoppas du också fått det!
Kram <3
Hanna Andersson