hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Idag är det två år sedan min fina, älskade ME-vän Christin dog 😔💙

Ja, precis så är det. Två år. TVÅ år! Jag kan inte förstå att det redan gått två år sedan Christin lämnade jordelivet och flög upp till himlen där hon blev en ängel. 

Jag saknar henne något oerhört. Men det är en tröst att veta att hon inte längre lider. 
 
Jag vill egentligen skriva mycket mer, men jag orkar inte det. Så istället delar jag med mig av några bilder med små, korta texter som handlar om livet, döden och himlen.
 
Ikväll ska vi (mamma, pappa, jag och hundarna) tända ett ljus för Christin. Jag tänker på henne varje dag och varje natt och jag saknar henne så. Jag älskar dig så, min älskade, finaste Christin! 💙💙💙 
 

 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så fina texter.
Vet hur mycketcdu älskar och saknar henne.
Jag har också en väldigt kär och älskad vän som somnade in för tre år sedan i sommar.
Saknade går aldrig att beskriva.
Så jag vet hur du känner inför Christin.
Jag hade också kontakt med Christin, men var inte lika nära henne som du var.
Ändå är det en saknad av en vän.
Vi tänder ett ljus för våra vänner och tänker på att de är fria från all smärta och hemskheter de fick stå ut med.❤️🕯️❤️
❤️🐶❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘🥰🫶💙💙💜💜I-M

Svar: Så fint du skriver, Ing-Marie! Du har helt rätt i det du skriver. Du är klok som en bok. Ja, vi tände ett ljus för henne den kvällen. Det var fint. ❤️❤️❤️
Stora kramar och all kärlek till dig, älskade Ing-Marie ❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 sandra ledin
skriven :

Sorg och saknad är aldrig lätt. Speciellt när någon dras ifrån än allt för tidigt. Men det viktiga är att minas att man fått haft denna fina människa i sitt liv och värmas utav de minnen man har. Massa styrke kramar ❤️🌺🌹

Svar: Åh så fint och klokt du skriver! Du har så rätt, finaste Sandra. Tack så mycket för det fina du skriver. Och TACK så mycket också för att du läser och kommenterar. Det betyder väldigt mycket för mig. Tack. ❤️❤️❤️
Glad Påsk, fina du! 💛💛🐣🐥🐣💛💛
Hanna Andersson