hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Ännu en uppdatering, denna gång kring hur mitt kalkvärde ser ut!

Många olika uppdateringar blir det! Idag blir det en till. I dagens inlägg tänker jag nämligen berätta om ett telefonsamtal jag hade med en Endokrinolog från Sahlgrenska. Detta var i tidags förra veckan. 
 
Det var ett bra tag sedan jag skrev någonting om mitt kalkvärde och hela den situationen. Därför känner jag att det nu är dags för en uppdatering. 
 
I slutet av november/början av december tog mamma blodprover på mig här hemma och svaret då var att mitt kalkvärde (samt andra provsvar) var för högt. 

Inte sådär extremt högt, som jag hade tidigare, som väl är, men dock. För högt. Och det kunde inte läkaren/läkarna varken förstå eller förklara. 
 
Jag fick höra att de aldrig sett något liknande. Jag stod på en relativt hög dos av medicinen som ska sänka kalkvärdet men ända hade jag såpass högt värde.
 
Jag är oerhört unik och min kropp fungerar verkligen INTE som alla andras, det är ett som är säkert! Detta är ytterligare ett bevis för det. 
 
Så vad visade då provsvaret i tisdags? Jo, håll i er nu, mina kära läsare, kalkvärdet var NORMALT! Jag kunde nästan inte tro på vad han sa! Mitt kalkvärde har inte varit normalt (inom referensvärdena) på över tre år! 

Det är svårt- för att inte säga omöjligt, att förstå eller förklara hur det kan komma sig att kalkvärdet är normalt nu när det inte varit det på så länge och jag inte höjt dosen medicin.
 
Men men. Just nu är värdet normalt och det är det som räknas. Varför, hur det kan komma sig att det helt plötsligt ä normalt nu behöver ingen förklaring. Jag tycker vi struntar i det och fokuserar på att glädjas åt detta nu, att värdet är normalt! 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: