hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Idag är det måndag igen och…

...det betyder att vi allihop ska skratta tillsammans! 

Att dra på munnen, le stort och skratta gör att man mår bättre eftersom att kroppens "må bra" hormorer (endorfiner) frisätts när vi skrattar och har roligt. 
 
Att skratta och ha roligt är också ett utmärkt sätt att starta igång veckan på! Så nu kör vi! Let's laugh! 


 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Älskade lilla hjärtevän❤️TACK för alla fina ord🙏Du vet vad jag menar och du har ett PM när du orkar❤️
Att du också orkar få oss att skratta en stund som denna visa vilken fantastisk och stark människa du är. Och Jaa, jag drog på munnen idag också😊Det var helt nya för mig😅Ha en dag min älskling ❤️❤️🐶🐾❤️❤️🤗👩‍❤️‍💋‍👩🫶❤️🦋❤️🐘❤️💙💙💙I-M

Svar: Älskade Ing-Marie! Tack så mycket själv! Jag har läst ditt fantastiskt fina svar, tack så mycket för det! Men jag har inte alls orkat svara ännu. Men jag har inte glömt bort det!

Du är en mycket stark och en helt fantastisk människa du också, Ing-Marie! <333 <333
Jag är så glad att du läser och att du drog på munnen åt dagens roliga inlägg! Det gör mig väldigt glad!
Stora kramar och all kärlek! <333 <333
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Ett skratt förlänger livet sägs det ju 😁 Gillade särskilt den med busschauffören - så otroligt hög igenkänningsfaktor på den 😁
Massor av stora kramar världens bästa finaste älskade Hanna 💖💖💖

Svar: Ja, man säger ju det! :D Visst var den rolig! Den var bäst, tycker jag!
Massor med stora, varma kramar tillbaka till dig, finaste, bästa och älskade Helena <3 <3 <3
Hanna Andersson