hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Kloka ord från min älskade syster Lina! ❤️

Några dagar efter operationen (som gjordes för exakt en månad sedan igår!) sa jag till Lina att det kanske var Christin som orsakade det som gick fel under operationen för att hon ville ha upp mig till sig i himlen. 

Lina svarade något väldigt klokt som jag har burit med mig sedan dess. Hon sa: det är möjligt. Men vi är väldigt många fler som vill ha kvar dig här på jorden. ❤️

Ja, och så blev det också. Jag är kvar här på jorden. Och det får vi alla vara glada för, för det var inte helt självklart att det skulle bli så där en stund när jag blev så dålig. 

Här är vi, Lina och jag. Jag är den som har solglasögon på mig, men det var troligtvis inte så svårt att räkna ut med tanke på att jag (tyvärr!) är  väldigt, väldigt ljud- och ljuskänslig. Jag ÄLSKAR LINA, min finaste syster, min bästa vän och mina 50 %! Tack för att du är så klok! ❤️❤️❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Klart att hon har rätt din fina halva till syster. Du ska vara kvar hos oss länge länge till. Sen när det är dags tar Christin mot dig med öppna armar. Men hon vill inte att du ska komma till henne nu. Hon vet hur älskad du är och vill att du ska finnas för dem och för mig.❤️Det är en kamp utan dess like tmed våra sjukdomar. Men vi fortsätter kämpa mot den tillsammans. Ensam varken kan eller orkar jag inte längre. Du är en så viktig människa i mitt liv som ger mig styrka varje dag jag läser det du har skrivit. Min älskade hjärtevän, vi finns för varandra här.❤️❤️🐶❤️❤️🦋🍀🐞🍀🦔🍀🌊💙💙💙I-M

Svar: Tack så hemskt mycket för dina superfina ord, Ing-Marie! Stort tack! <333 <333 Detsamma, du är en otroligt viktig del i mitt liv! Vi fortsätter att kämpa vidare tillsammans! <333 <333
Stora kramar och kärlek <333 <333
Hanna Andersson