hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Fortfarande inget besked! đŸ˜©đŸ€•

Vi vet lika lite nu som nÀr vi, mamma och jag, gick/rullade hem efter att vi blivit utskrivna dÄ pÄ tisdagen dagen efter operationen. 

Jag förstÄr att de, lÀkarna pÄ Endokrinologen pÄ Sahlgrenska, inte vet precis allt. Men nÄgot vet de vÀl?! Eller? Och i sÄ fall borde de dela med sig till oss för vi vet ingenting. Inte ett dugg! 

Det vore skönt att veta om undersökningen med blodkÀrl (en undersökning som ska göras i ett nytt försök att lokalisera de dÄliga tvÄ bisköldkörtlarna. Vad undersökningen innebÀr beskriver jag nÀr det Àr dags att göra den) ska göras nu i sommar nÄgon gÄng eller om vi mÄste vÀnta enda till i höst! 

Likadant med nÀsta operationen! Blir den av i sommar?! Eller mÄste vi vÀnta Àven pÄ den till i höst?! Det Àr definitivt mest troligt att den blir av i höst. 

BÄde undersökningen med blodkÀrl och den nya operationen lÀr bli av i höst. LÀkarna lÀr vara lediga x antal veckor i sommar. 

Det Àr ganska, för att inte sÀga vÀldigt, jobbigt att inte veta nÄgot. Det Àr ocksÄ vÀldigt stressande att inte veta nÄgot. Och att vÀnta Àr ocksÄ vÀldigt, vÀldigt jobbigt. Och vÀldigt, vÀldigt stressande.

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Jag suckar nÀr jag lÀser det du beskriver.Klart att man vill ha nÄgot besked, i alla fall att de hör av sig och talar om hur och vad de tÀnker. Det Àr verkligen hemskt med all vÀntan vi fÄr stÄ ut med.
Jag pratade med min lĂ€kare pĂ„ VC om smĂ€rtorna i mina fötter för tre Ă„r sedan.. Hon tittade inte ens pĂ„ mig eller kommenterade det. NĂ€r det sen gick upp i benen skulle jag berĂ€tta i telefon exakt hur det kĂ€ndes. Det var helt nya symtom som var svĂ„ra att förklara . Hon slĂ€ppte det den hĂ€r gĂ„ngen ocksĂ„. Nu kan jag nĂ€stan varken stĂ„ eller gĂ„. SĂ„ hon skickade en remiss för att kolla nerverna i benen. Gjorde undersökningen igĂ„r. NĂ„got av det vĂ€rsta jag varit med om. SĂ„ klart kommer det kĂ€nnas i hela kroppen ett bra tag framöver. TĂ€nk om de kunde ta oss pĂ„ allvar och förstĂ„ vĂ„r oro. Speciellt allt du gick igenom och kanske mĂ„ste göra om. Men de sa detsamma till mig. Det hönder inget innan hösten. Hade de lite framförhĂ„llning skulle det kunna gĂ„ lite snabbare med allt. Jag tĂ€nker sĂ„ mycket pĂ„ dig, vi Ă€r fler som gör det och undrar hur du orkar. Men varken du eller jag har vĂ€l inget annat alternativ. Jag tĂ€nker pĂ„ att kan och orkar du sĂ„ gör jag ocksĂ„ det. Du Ă€r verkligen en förebild för mig. Tack för att du Ă€r min vĂ€n. Älskar dig mitt hjĂ€rta. â€ïžâ€ïžâ€ïžđŸ¶â€ïžâ€ïžđŸ’™đŸ’™đŸ’™I-M

2 sandra ledin
skriven :

FörstÄr dig. Man blir smÄtt galen av att behöva vÀnta pÄ lÀkarbesked. Hoppas de hör av sig snart sÄ du vet nÀr det blir av.