hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Stort grattis på födelsedagen älskade mormor!

Stort grattis till min älskade mormor som fyller 83 år idag! Mormor och morfar är födda samma år, 1938, och mormor är faktiskt lite äldre än morfar som fyller år på sommaren. De andra ska iväg och fira mormor i eftermiddag när de slutat sina jobb.

Jag stannar såklart hemma och missar även detta födelsedagsfirandet. Det känns otroligt tråkigt. Och tungt. Vem vet hur många fler födelsedagar vår älskade mormor får uppleva här på vår jord? Och jag missar dem, en efter en!

De andra kommer såklart hälsa från mig och de har lovat att ta bilder och skicka till mig så att jag får vara med på ett litet, litet hörn ändå. Men det blir ju inte samma sak som att vara med på riktigt, att fysiskt vara på plats.

Krama mormor, säga grattis till henne, se hennes leende när hon öppnar presenterna omgiven av sin make och ena dotter med familj. Minus jag. Alltid minus jag, för jag är aldrig med vid sådana här tillfällen. Aldrig.

Den här vackra buketten rosor fick mormor och morfar när de firade 50-årig bröllopsdag den 27 augusti 2016. Så det är alltså ingen bukett som mormor kommer få idag, för de blommorna har jag ingen bild på! Men jag tycker den här vackra buketten var värd att visa igen. Den är verkligen fin och den gavs också till mormor, fast i ett annat firande än just födelsedag. ❤️

Jag hoppas kalaset blir lyckat och att mormor blir nöjd och glad med dagen. Stort grattis, älskade mormor, på din 83-års dag! ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Dun mormor kommer att få en fin födelsedag och du kommer vara med i hennes tankar. Jag har inte heller varit med och firat någon på så många år jag kan minnas. Jag träffar aldrig mina släktingar heller. De bor inte så nära oss. Den enda födelsedagen jag kämpar iväg mig till är min mammas. Förra året låg jag hela tiden i hennes säng. Men jag var där i alla fall. Jag fick också se bilder förr. Men nu blir det inte av att någon tar bilder. Det är så tråkigt. Skulle jag träffa min brors barnbarn ute skulle jag inte känna igen dem. Så jag förstår hur du känner när du inte kan vara med. Min mamma fyller 92 i sommar. Hon är väldigt alert och sköter hus och tomt. Dessutom bakar hon åt oss. Vi träffar aldrig några andra så hon kommer hit lite då och då. Är alltid orolig för att något ska hända henne. Hon har haft tur i sitt liv och fått vara frisk. Så jag förstår din oro att inte få träffa din mormor och morfar. De saknar dig lika mycket som du saknar dem. Du får se foton från kalaset när de kommer hem. Jag tänker så mycket på dig och är orolig för dig. Önskar så att du kunde få liten förbättring.
Just nu såg jag på tv att Borås djurpark fått en liten elefantunge. Så otroligt söt. Tänkte direkt på dig. Även om jag inte tycker om djur som inte får leva i frihet.Ha en dag min fina kära vän. Stora varma kramar kommer från mig.🤗❤️👩‍❤️‍💋‍👩❤️😘🐶❤️🍀🌻🍀🌻🍀🌻I-M

Svar: Tack så mycket för din jättefina kommentar! <3 Jag har läst allt och jag uppskattar att du berättar så mycket olika saker för mig, tack! Åh så roligt med elefantungen! <333Stora varma kramar och all kärlek till dig <333 <333
Hanna Andersson