hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det är så lätt att dra en vit lögn när man behöver det...

Exakt! Precis så är det. Och vem vill egentligen lyssna på det ärliga svaret? Så gott som ingen!
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Så rätt, man märker på en gång när någon frågar men att det bara är en fras. Då svarar jag inte. Men det händer någon gång att det är av intresse de frågar. Jag försöker förklara på så enkelt sätt det går. Men ingen förstår hur de än vill och försöker. De vet att jag är sängliggande, har svår smärta och inte kan äta. Sen inget mer, då är det så mycket mer komplicerar än så. Det finns ingen energi att försöka förklara sig. Så det var en bra bild du la upp igen. Vi är inte lätta att förstå. Men pratade med en läkare igår som hade full koll på min historia och hur svårt sjuk jag är. Vi träffades för över 15 år sedan, men hon hade läst på och lyssnat på de som känt mig länge. Har inte känt sån lättnad på många år när jag pratat med en läkare. Några nya prover ska tas. Äntligen något positivt. Hoppas att du också kan få känna den känslan. Det är på tiden, och du är så väl värd det. Hoppas att du kan ha en dag trots ditt mående. Du är i mina tankar och mitt hjärta. C brukar fråga hur det är med dig. Han tycker som jag och alla andra att det är hemskt att du måste ha det så här. Skickar varma kramar till dig kära vän.❤️🤗👩‍❤️‍💋‍👩😘💛🍀🌻🍀🌷🍀🌻🍀🌷🍀🌻🍀💛🍀🌼

Svar: Jag har läst din kommentar och jag är så glad att du tar av din lilla, lilla energi och ork och svarar mig. Tack för att du skriver till mig och delar med dig av så mycket, vad som pågår i ditt liv, vad du känner och upplever osv osv. Ni är så snälla, både du och C, som bryr er om mig och som tänker på mig och undrar hur jag har det. Du får gärna hälsa C så gott från mig.
Du är i mina tankar och jag är så orolig över dig. Jag vet hur du lider, hur väldigt, väldigt dåligt du mår.
Många stora kramar och all kärlek till dig, finaste du <333 <333
Hanna Andersson