hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse är lite förnyad och lite förbättrad! 🐶❤️

Vi har pratat om och diskuterat sedan flera månader tillbaka om Trisses ögonbryn ska klippas av en liten bit eller inte. Allihop har röstat på ja förutom Lina. Så därför har vi avvaktat och inte gjort något. 

Trisse trimmades i maj/juni någon gång, jag vet inte mer exakt när det var, och då sa hans trimmare till mamma (när hon var där för att hämta hem honom) att hon tycker att Trisses ögonbryn behöver göras något åt, klippas av en bit förslagsvis. 

Lina ville helst att vi skulle vänta med att göra något åt hans ögonbryn tills han är tillbaka hos hans trimmare så att hon, som ju är expert på detta, kunde fixa till hans ögonbryn. Men han ska inte dit förrän i september. 

Hörrom dagen kramade jag Trisse och pussade honom först på huvudet, sen i pannan och sist på nosryggen och då kände jag direkt en doft av urin. Jag tittade upp och såg att spetsen av Trisses ena ögonbryn var fullt av torkat kiss och då kände jag bara ”nu kör jag! Nu klippee jag”. 

Så det gjorde jag! Så istället för att mamma skulle behöva tvätta hans ena (eller troligtvis båda) ögonbryn klippte jag bort problemet! 

Mamma, pappa, Sofia och jag tycker att resultatet blev jättebra. Nu ser man han älskade, underbart vackra ögon. Det gjorde man inte innan när ögonbrynen låg som ett draperi för ögonen.

Vi alla tycker det blev jättebra. Förutom Lina. Men hon erkänner att det hade kunnat bli sämre och jag får nöja mig med det och se det som en komplimang att hon sa så. 

Nu ska jag visa före- och efterbilder så att NI, mina kära läsare, ska få se hur fin han är samt själva avgöra vad ni tycker. Är hans ögonbryn finare nu som lite kortare eller var de bättre förr som långa? Ja, det är frågan!  

Förebilder: 

 
 
Efterbilder: 

Titta så fint man ser hans vackra ögon nu! Älskade lille Trisse pojken! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Självklart gjorde du helt rätt i att klippa dem, förlåt Lina😉. Nu ser det mycket bättre ut och skönare för Trisse själv. Ni är verkligen duktiga på att sköta om lilla herr Trisse🐶❤️
Kramar ❤️❤️🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩💞💕💞💙💙I-M

2 Maria
skriven :

Visst är han gullig med långa ögonbryn, men jag tror att han är mycket glad åt sina korta så att han ser ordentligt igen. För det skulle jag vara! :D Och som du säger, nu får även vi sehans fina ögon!