hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Ännu svårare hjärntrötthet på grund av det alldeles för höga kalkvärdet 😔🤕

Som ni, mina kära läsare, redan vet lider jag av svår hjärntrötthet, stora problem med minnet, koncentrationen och tänkandet osv osv på grund av den mycket svåra ME:n jag sorgligt nog är drabbad av. 

Alla de bekymmer med hjärnan jag precis räknade upp är något som vanligen kallas för ”ME-hjärna”. 

Så som jag precis skrev så vet ni allihop redan att jag lider av svår ME-hjärna som orsakas av ME:n. Det är inget nytt, det är redan känt. 

Men vad som däremot inte är känt är att min ME-hjärna, alla symtom som ingår i detta begrepp/denna förkortning, är mycket sämre nu sedan några veckor tillbaka. Det har inte blivit något bättre utan snarare tvärtom, den senaste veckan/de senaste dagarna har min hjärna varit ännu sämre. 

Min hjärna fungerar väldigt dåligt. Jag har otroligt svårt att hitta ord, få ihop meningar och tänka. Och jag har också väldigt svårt vad någon säger när den pratar med mig. Det är som att jag inte hör eller förstår orden som sägs och det gör mig både ledsen, frustrerad och aningen förvirrad. 

Anledningen till att jag har ännu större problem med min hjärna nu och en tid tillbaka är mitt kalkvärde är så högt att hjärnan tyvärr påverkas. Det är väldigt jobbigt och det är bara en av många saker som påverkas av att mitt kalkvärde är så högt.

Att skriva detta (och alla andra) inlägg är inte det lättaste. Det tar sån tid och väldigt mycket energi från mig och jag måste hela tiden skriva om och skriva rätt. Men men. På något sätt och vis får jag ju till slut ändå ihop blogginläggen, tack och lov! 

Jag hoppas att jag snart får hjälp av Endokrinologen som ska utreda mig och behandla mig så att de alldeles för höga kalkvärdena kan återgå till det normala så att min hjärna kan fungera lite bättre igen.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Det är alltid så hemskt att läsa hur du lider. Jag tror att du kan få bra hjälp från Endokronologin. Förhoppningsvis blir det bättre med medicinering. Jag har själv fått hjälp därifrån. Hoppas att du inte behöver vänta alltför länge innan besöket blir av.Du är fantastisk som skriver ändå. Vilken inre styrka du har. Det har du visat så många gånger. Hoppas på förbättring den här gången. Stor kram min fina vän.🤗 Tänker så mycket på dig varje vaken stund.❤️❤️🐶❤️🥰👩‍❤️‍💋‍👩😘❤️I-M

2 [email protected]
skriven :

Tänk alla symptom och besvär me kan ge. Hade ingen aning om detta med kalk.
Hoppas verkligen du kan få hjälp snarast och att du får må bättre.