hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Det är synd att mamma inte kan vara jag för en liten stund idag! 😩

Det är nämligen så att jag har en telefontid (ännu en!) med en av alla mina läkare i eftermiddag vid två-halv tre tiden i eftermiddag. Mamma ska vara med mig och hjälpa mig att prata och få fram det som behöver sägas. Och det är jag otroligt tacksam för. 
 
Men vad som vore ännu bättre hade varit om mamma kunde vara jag för en stund så hon hade kunnat ta samtalet själv så jag hade kunnat fortsätta vila. 

Telefonsamtal är, som jag skrivit tidigare, otroligt energikrävande och jag har verkligen absolut INTE alls energi och ork att prata med en av mina läkare idag. 

Vad som hade varit allra bäst är om Trisse hade kunnat ta mina telefonsamtal själv. För då hade inte mamma behövt gå från jobbet en stund idag. Men men. Trisse gör redan så oerhört mycket för mig, varav den viktigaste saken är att han ser till att jag hålls vid liv, så det är inte direkt så att han är sysslolös, lille herr Trisse Bärfis! 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Dessa eviga samtal. Tänk om läkare förstod hur utmattande det är. Christer har ringt när jag absolut inte har klarat av det. Ändå vill de att jag ska ta telefon. Nu sitter han också bredvid och hjälper mig när jag trasslar till det och inte hittar ord. Har haft en kamp med min VC sista veckorna. Men det gav resultat. Min läkare ringde igår och hade en helt annan ton och var väldigt hjälpsam. Tidigare har hon bara försökt lämpa över allt på mig. Självklart är det bra att hon ändrat sig. Men att man ska behöva kämpa så mycket för sin rätt. Har fått göra det så många gånger genom åren. Hoppas verkligen att samtalet går bra och att det leder till något bra för dig. Tänker på dig när du kämpar med samtalet.Största kramen till dig och Trisse❤️🤗🐶❤️👩‍❤️‍💋‍👩😘☀️🌷🍃🌷I-M

Svar: Låter inte lätt, aldrig lätt att behöva ha denna ständiga kamp med läkare och VC. Tur att Christer kan hjälpa dig när du verkligen inte orkat. så vi gör här också, mamma eller Lina ringer nästan alla samtal för mig, för att jag inte orkar och inte vill lägga den lilla energi jag har på sånt. Tänker på dig, älskade vän. Kramar tillbaka till dig från mig och Trisse <3333
Hanna Andersson