hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag är verkligen i stort behov av uppmuntran och stöttning och ni, mina kära läsare, ger mig det på bästa sätt! ❤️

Gårdagens blogginlägg handlade uppmuntran. Närmare bestämt att det är väldigt viktigt att jag blir uppmuntrad, varje dag, så jag orkar fortsätta kämpa trots att mitt liv är så tufft. 

Alla människor behöver uppmuntras, stora som små, unga som gamla, barn och vuxna. Alla. Verkligen ALLA behöver uppmuntran. 

Vissa behöver det mer och andra mindre. Och vissa är duktiga på att ge sig själv uppmuntran, att uppmuntra sig själv, och andra är inte särskilt bra på det.
 
Jag är inte bra på det, att uppmuntra mig själv, tyvärr. Jag önskar jag vore bättre på det för det är en bra egenskap. Men jag är tyvärr inte det. Jag saknar "inre uppmuntran", uppmuntran från mig själv. 
 
Jag behöver "yttre uppmuntran", personer som uppmuntrar mig och hejar på. Jag behöver det, desperat, för att fortsätta orka försöka överleva. 
 
Det är verkligen så, som jag skrev i inlägget som kom ut igår morse, att jag är väldigt beroende av daglig uppmuntran. Jag kräver helt enkelt det för att orka fortsätta kämpa på så gott jag kan. 

Det är allt annat än enkelt det där, att kämpa på så gott jag kan. Och när min egen ork tryter, som den ju så ofta gör, är jag i desperat behov av uppmuntran, stöttning.
 
Jag klarar inte att kämpa och slita och stå ut med att allt hemskt helvete och försöka överleva utan hjälp. Jag behöver hjälp. Mycket hjälp.
 
Och då är det inte främst hjälp med kläder, mat, mediciner, bäddning, dusch, hårtvätt osv osv jag menar utan jag menar just detta som både dagens och gårdagens inlägg handlade om.
 
Att jag är i stort behov av uppmuntran och stöttning och allt det där. För hur ska jag annars orka med allt, alla sjukdomar och alla otroligt plågsamma symtom osv osv?! 

Precis som detta blogginläggs titel så bra säger så är det verkligen så att ni, mina kära läsare, ger mig uppmuntran och stöttning hur bra som helst! Utan minsta tvekan! Och utan överdrift! 
 
Att ni läser det jag skriver och väljer att följa mig i mitt liv, i mitt lilla så kallade liv, är helt fantastiskt för mig. Det är det verkligen. Att det sedan också, utöver det att ni är så många som läser det som just lilla jag har skrivit, gillar och kommenterar och uppmuntrar och stöttar på andra sätt och vis är mer än jag tror att jag kan ta in och förstå! 

Så stort är det! Så helt underbart och helt fantastiskt är det! Jag är så otroligt, oerhört, oändligt tacksam och glad att ni är så många som läser, gillar och kommenterar. 
 
Jag vill verkligen tacka er allihop, varenda en av er, från djupet av mitt hjärta. TACK så otroligt, otroligt mycket! TACK för att ni läser och gillar och kommenterar. TACK!  
 
Det uppmuntrar, stöttar och gläder mig mycket, mycket mer än jag tror att någon av er någonsin kan förstå! Fortsätt gärna läsa det jag skriver. Fortsätt gärna att gilla och kommentera. Ni uppmuntrar och stöttar mig otroligt mycket genom att göra just det! TACK! ❤️❤️❤️ 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Visst är det viktigt med uppmuntran. Du är den som ger mig allra mest med det även om jag får det av andra också. Men ingen säger så fina saker till mig som du gör. Jag önskar att jag kunde göra mer för dig. Men vi får fortsätta kämpa tillsammans här.
Läste att du skrivit ett PM till mig. Men kan inte se det. Kanske orkade du inte. Men jag har skrivit ett mess till dig. Det blev liite för långt. Så du får läsa lite då och då när du orkar. Tack för all uppmuntran du ger mig. Jag ger inte mig själv någon alls. Så det värmer verkligen att läsa det du skriver. Ha en dag käraste Hanna. Kramar❤️❤️🤗🤗😘😘🐶❤️❤️💙💙🦋❤️❤️I-M

Svar: Ja, det är otroligt viktigt med uppmuntran. Och du ger mig otroligt mycket uppmuntran du med! Och kärlek, stöttning, omtänksamhet. Du ger mig hur mycket som helst av allt möjligt fint och det är jag helt otroligt glad och tacksam för, Ing-Marie! Nu och för alltid! Tack <333
Klart jag skriver fina saker till dig, jag älskar ju dig! <333
Ja, jag har sett att du skrivit till mig, tack. Jag ska läsa och svara så absolut snabbt jag bara kan, älskade du <333 <333
Tack själv! TACK själv för all uppmuntran du ger mig. Du och det betyder ALLT för mig. ALLT! <333 <333
Massa massa kramar och all kärlek i världen till dig, mitt hjärta <333 <333
Hanna Andersson

2 Emilia Sayaka
skriven :

Jag önskar dig, mig och alla andra som är i konstant smärta ett gigantiskt ”lycka till” och ett enormt stöd! ^^.

Svar: Det gör jag! Det gör verkligen, verkligen jag också! Kram fina du och tack, fina, kära du, för att du läser och skriver så fint! Tack <333
Hanna Andersson

3 Anonym
skriven :

Ett väldigt fint inlägg moste jag säga ☺️ känner igen mig väldigt mycket //
https://jonnahannan.blogg.se/

Svar: Tack så mycket! <3 Jag kan tänka mig att vi är många som känner igen oss i just detta att vi behöver uppmuntran och stöttning. För vi alla behöver ju det! <3 Jag hoppas att du är här för att stanna, alltså att du vill fortsätta att läsa det jag skriver. Det vore väldigt roligt om du är här för att stanna!
Kram
Hanna Andersson

4 Enhörningen
skriven :

Du är bäst mitt hjärta!! Som du kämpar.... jag är så glad att du gör det.... En dag får vi hoppas att det vänder på något sätt.....💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗 älskar dig

Svar: Du är bäst, älsklingen min! <333 Och jag är så att du också fortsätter att kämpa på, älskade Systra mi <333 <333 Ja, det bara MÅSTE vända! Det bara är så!
Älskar dig <333
Hanna Andersson