hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

12 Maj är också internationella Sjuksköterske dagen...

...och det vill jag verkligen uppmärksamma och fira eftersom att min älskade mamma är sjuksköterska och hon, liksom alla andra fantastiska sjuksköterskor, förtjänar all uppmärksamhet och uppskattning de någonsin kan få! 
 
Ja, precis som jag skriver i rubriken av detta inlägg. Den 12 maj, som ju var igår, är inte bara internationella ME- och Fibromyalgi- dagen utan också internationella Sjuksköterske-dagen. Det känns också stort och väldigt viktigt av uppmärksamma. Inte bara för att min älskade mamma är sjuksköterska, en mycket duktig, kunnig och proffsig sådan utan också för att detta yrke, alla sjuksköterskor, förtjänar att uppmärksammas.
 
Genom att uppmärksamma sjuksköterskorna och det otroligt viktiga och tuffa arbete de har hoppas jag att vi på sikt kan få politikerna och makthavarna att höja alla sjuksköterskors (samt undersköterskors) löner med flera tusen kronor varje månad. Det är på tiden! Det skulle vart gjort för många år sedan, men det är mycket bättre att det görs nu än att det aldrig blir av. 
 
Jag har hela min uppväxt tänkt att jag ska utbilda mig till sjuksköterska. Så blev det inte, men drömmen lever ändå kvar. Kanske kan jag göra det någon gång i framtiden. Hoppas går ju alltid. 
 
Med detta inlägg vill jag också säga TACK till alla fantastiska sjuksköterskor jag träffat genom åren och också hylla min sjuksköterske-mamma. Jag ser upp till och beundrar henne och hennes sköterske-kollegor.  

Ni är fantastiska, livsviktiga och ni får alldeles för lite uppskattning, uppmärksamhet och betalt för det jobb ni gör. Hoppas innerligt att det snart kan bli en ändring på lönerna. En ordentlig höjning är på sin plats! För det förtjänar ni, alla sjuksköterskor! Tillsammans räddar ni liv! 
 
Här har vi henne! Min vackra, fantastiska, omtänksamma, smarta, snälla och helt underbara Sjuksköterske-mamma! Hon förtjänar all uppskattning hon någonsin kan få, inte enbart i egenskap av den skickliga sjuksköterska och Vårdenhetschef hon är, utan också för att hon är en helt fantastisk mamma till Lina och mig, fru till vår älskade pappa och mormor till vår lille Trisse pojk! 🐶❤️
 
Mamma är verkligen en helt fantastisk person, kvinna och sjuksköterska på ALLA sätt och vis och hon är älskad av så många. Inte minst av oss, hennes familj. Vi älskar henne (och varandra) så mycket som man någonsin kan älska en annan varelse på denna jord. Så mycket älskar vi henne och varandra i vår familj. ❤️❤️❤️❤️🐶
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Heléna
skriven :

Hej min underbara älskade fantastiska Hanna! Tack för att du kikade in till mig och tog din begränsade energi till att skriva en lång och fin kommentar! Jag har saknat dig också och tänkt mycket på dig även om jag inte har varit så flitig med att kika in till dig. Precis som du så har jag ju lite begränsade resurser med energi så mitt samvete prioriterar att svara på alla fina kommentarer jag får i min blogg och att kika tillbaka till dem som har varit inne och skrivit hos mig. Vissa dagar orkar jag inte ens det...

Jag jobbar numera halvtid och är sjukskriven resten för utmattning och det går bättre och bättre. Har till och med börjat att träffa brukare igen 3 gånger i veckan. Min lymfocytära kolit har kommit ur sitt skov tack vare kortisonbehandling och nu har jag uppehåll med kortison så länge tarmen sköter sig. Min blodtrycksmedicin har gjort nytta så blodtrycket håller sig okej också. Jag har blivit opererad för framfallet och operationen har gått bra och mina cellförändringar har gått tillbaka av sig själva så de behövde inte behandlas. Jag har även varit på Smärt- och rehabiliteringskliniken i Linköping på utredning så nu har jag fått Hypermobilitetssyndrom som diagnos också, men det gör ju inte så stor skillnad att få veta det nu när jag är nästan 50 år och har haft det hela livet... Tack vare diagnosen har jag dock fått remiss till ortopedtekniker som har scannat mina fötter så nästa vecka ska jag få hämta inlägg till mina skor som förhoppningsvis ska hjälpa mig lite mot min värkande fotled. Men humöret är gott iallafall 😁💖💖💖

Underbar bild på din vackra mamma och det syns vem du har att brås på finaste du!!! Stort grattis på sjuksköterskedagen i efterskott till dig fina mamma!!!

Hoppas du får en fin kväll vännen och jag ska försöka bli lite bättre på att kika in till dig lite oftare!

Massor av stora kramar finaste, älskade, underbaraste vännen Hanna! 💖💖💖💖💖

Svar: Hej älskade Helena! <333 Tack så mycket för ditt fina svar här! Så roligt att vi båda två orkade kika in till varandra och läsa och kika runt lite samt lämna kommentarer. Det betyder så mycket för mig. Jag blir såå glad varje gång jag ser en kommentar här inne som du lämnat till mig! <333
Jag förstår helt och hållet att orken inte alltid finns där. Så är det för mig med. Du ska inte känna något dåligt samvete för det. Men jag vet att det är lätt att man känner dåligt samvete ändå! Jag vet att jag gör det iaf!

Jag är glad för din skull att du kan arbeta halvtid i alla fall och att du fått svar på vad det är som är fel på dig och vad det är som gör att du mår som du gör.
Nej, att få diagnosen gör ju ingen skillnad egentligen, men det kan ändå vara en lättnad att få det "på papper" vad det är som är fel i kroppen.
Åh så bra! Jag hoppas verkligen att inläggen i skorna gör skillnad för dig och minskar värken i din fotled. Jag håller alla tummar jag har för det! <333
Det är bra det, att humöret iaf är gott! Så är det för mig med, mestadels iaf!

Visst är mamma vacker! <333 Åh tack, det var väldigt snällt sagt. <333
Mamma hälsar och tackar så gott! <333

Du gör det du orkar, finaste du.
Massor av stora kramar finaste, älskade, mest underbara Helena, min finaste vän <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

💝💝👩‍🔬💝💝🐶❤️❤️❤️💙💙💙
Älskar dig mitt hjärta🥰🥰I-M

Svar: Och jag älskar dig, så mycket, älskade Ing-Marie <333 <333 <333
Hanna Andersson