hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse rockade såklart sockorna igår! 🐶❤️

Japp, det gjorde han allt, unge herr Trisse! Igår, den 21 mars, var det internationella Downs syndrom dagen och ett sätt att uppmärksamma den viktiga dagen är att rocka sockorna! 

Och vad innebär då det? Jo, det innebär helt enkelt att man bär olika strumpor på fötterna, till exempel en randig på ena foten och en prickig på andra foten. 

Och varför gör man då detta? Jo, för att visa omvärlden att det är okej att vara olika. Att vi alla människor är olika varandra och att det är okej! 

Såhär stilig var Trisse igår när han rockade sockorna! 

 
 
 
Det var inte så lätt att röra sig, för att inte säga helt omöjligt att gå, i mammas (mina) alldeles för stora strumpor, tyckte Trisse. Men visst var han söt när han rockade sockorna för allas lika värde? Jag tycker utan tvekan det! 🐶❤️
 
Lina, min älskade syster, har tagit det här med rocka sockorna ett steg längre. Hon gör det varje dag, året om! Inte bara igår alltså utan varje gång hon bär strumpor. Det är väldigt fint av henne, tycker jag. 

Och budskapet i sig är fantastiskt fint! Vi är alla unika, vi är alla olika. Ingen är den andra lik och det är okej! Det är något bra. Tänk så tråkigt det hade varit om vi alla var exakt likadana! Olika är bra. 

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Håller så med, ett mycket viktigt budskap 💞 underbart söt liten Trisse 😍 Kramar / Helene K

Svar: Ja, det är verkligen ett mycket viktigt budskap. <3 Visst är han för gullig, sötaste lille Trisse <3
Kramar <3
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Finaste Trisse🐶 och så fint av Lina🧦🌈 Ni är lika underbara hela familjen. Kramar älskade Hanna💞🌷💞🌷💞🌷💞😘😘I-M

Svar: Han är verkligen otroligt fin, vår lille pojk! <333 Visst är det fint av Lina. <333 Tack, det tycker jag också att vi är <333 Och du är lika underbar du <333
Kramar älskade du <333
Hanna Andersson

3 Enhörningen
skriven :

Sååååå söt han är i sina rockade sockor!! Kraaaaaaam älskade älskade vän 💜💙💜💙💜💙💜💙💜💙💜💙

Svar: Visst är han söt! Extremt söt till och med! <333 Massa kramar älskade Enhörningen min <333 <333
Hanna Andersson