hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Trisse: legitimerad Mag-terapeut!

I gårdagens blogginlägg avslutade jag ju inlägget med en bild på Trisse och under bilden skrev jag kortfattat hur otroligt mycket han betyder för mig. Och så nämde jag att han är en Mag-terapeut. Och sen när jag publicerat inlägget kom jag på att alla kanske inte vet vad det är, vad det innebär, vad det betyder att Trisse är en Mag-terapeut.
 
Jag har visserligen skrivit ett inlägg tidigare och förklarat vad det är för något han är och vad det innebär och så men det är två och ett halvt år sedan det inlägget kom ut och jag har fått många nya läsare sedan dess, vilket jag är OTROLIGT tacksam över! TACK så mycket för att ni läser, mina kära läsare. Så nu kommer det inlägget på repric så att alla nykomlingar som inte läst det gamla inlägget ska få reda på vad en Mag-terapeut är. 

Enda sedan Trisse var bebis har vi, hela familjen men framförallt vi kvinnor i familjen, varit extremt förtjusta i Trisses lilla mage samt de närliggande ljumskarna. Magen och ljumskarna är nästan hårlösa och varma och huden där är sammetslen och fin. Livsnjutare, avslappnad och cool som Trisse är så trivs han mycket bra med att ligga på rygg med magen upp i vädret och med bakbenen i vinkel ut så ljumskarna ligger där och ser sådär goa och mysiga ut så man inte kan låta bli att klappa på honom just där.

Då vi alla tre, Lina, mamma och jag, hyser en sån stor kärlek för Trisses lille mage och gosiga ljumskar har vi alltid sagt att hans lena hud och värme gör under om man är ledsen och/eller nere. Att ta några minuter och bara klappa honom på magen, pussa honom mjukt på den lena huden och känna hans värme sprida sig i sin kropp är som terapi! Därav fick han titeln Mag-terapeut. Just för att mys med hans lille runda, goa mage (han är inte tjock, utan magen ska vara lite rund på denna typ av hund) och lena ljumskar är så terapeutiskt.

Visst ser det inbjudande ut att mysa med hans lille mage och de goa ljumskarna?! Det är inte svårt att förstå att Trisse blev just Mag-terapeut med tanke på att han spenderar stora delar v dygnet att ligga just såhär! 

Han är legitimerad Mag-terapeut, vår lille Trisse och han har jour dygnet runt, redo att rycka ut med sin mjuka hud, värme och lugna andetag för att göra en kär familjemedlem glad igen. Det är nog inget krävande jobb att vara Mag-terapeut skulle jag inte tro, med tanke på att hans jobb går ut på att ligga på rygg i någon familjemedlems knä, bli kliad och klappad på och kelad med och bara vara. Så jag skulle inte kalla det ett jobb, det han gör, vår lille Trisse. Det är mer ett kall, många goda gärningar och en livstil.

Mag-terapi in action! Det är en väldigt bra terapiform eftersom den kan utföras när både terapeuten och den som får terapin sover! Mycket trevligt med kvalitetstid med herr Mag-terapeut. Någon fördel ska man väl ha av att terspeuten i fråga är ens son?! Vad skulle vi göra utan vår lille Mag-terapeut och bästa vän?!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Klappa om och stryk lite extra på hans mage från mig❤️🐶❤️🐶❤️❤️ Älskade fina Hanna❤️❤️❤️💙💙💙❤️❤️I-M

Svar: Det ska jag göra! Jag kramar och pussar honom alltid en extra gång varje dag samtidigt som jag säger att denna kramen och pussen är från dig Extramatte Ing-Marie som tycker så mycket om dig, Trisse liten. <333 <333 Älskade finaste du <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Så fina ni är! ♥️

Svar: Åh tack så mycket <3
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Finaste magterapeuten är han minsann Herr Trisse 🐶 Förstår att ni är otroligt glada och tacksamma över att få ha en så underbar liten pälskling som finns för er i vått och torrt!!! Jättefina bilder!
Massor av stora kramar världens bästa, finaste, älskade, underbara vännen Hanna 💖💖💖

Svar: Han är verkligen det! Han är så underbar på alla sätt och vis och han är den snällaste lille vovven man kan tänka sig! Jag vet att så gott som alla skriver just så om sina hundar, alla är ju partiska såklart. Men Trisse är verkligen helt underbar. Så ja, vi är väldigt glada och tacksamma att vi har en sån underbar liten pälskling här i familjen. <333 Åh tack! Jag tycker det är väldigt roligt att fotografera. Jag önskar att jag kunde komma ut och ta kort utomhus på blommor, växter, träd och olika miljöer och vyer. Jag tror att det skulle kunna utveckla mitt fotograferande och förhoppningsvis också göra mig bättre. Men nu är det som det är. Jag tar mig inte utanför dörren, om det inte är ett nödvändigt vårdbesök jag ska på. Sorgligt, men sant.
Jag gläds verkligen av att kunna titta på dina vackra bilder. Du är en duktig fotograf, Helena <333
Massor av stora, varma kramar tillbaka till dig, världens finaste, bästa, mest omtänksamma och älskade Helena <333 <333
Hanna Andersson

4 N
skriven :

Molly är också legitimerad magterapeut. Här ingår det också magmassage i det. Dvs jag får magmassage av fyra trampande tassar. (Finns film på det på min fb)

Svar: Jag kan verkligen tänka mig att hon är det! Och att hon är en duktig sådan också! <3 Spännande! Den filmen ska jag titta på! :) Kram till dig, Molly och Skyggiskatten <3
Hanna Andersson

5 N
skriven :

Mollys vita päls, som hon har på magen (Och bröst och ben) är även mjukare än den svarta pälsen 😊 Du måste nog skrolla en bra bit ner i glöd er för att hitta filmen. Ska försöka komma ihåg att ragga dig i det inlägget.

Svar: Åh jag kan tänka mig det, nästan känna den mjuka goa pälsen under mina fingertoppar nu när jag tänker på hennes mjuka, vita fina päls. <3 Jag testar och ser om jag hittar filmen. Du får gärna tagga mig om du orkar och kommer ihåg det!
Kram <3
Hanna Andersson