hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag faller ofta...

 
Jag faller tyvärr rätt som det är. Ibland ofta och ibland mer sällan. Jag är däremot inte säker på att det är min egen styrka som får mig att resa mig upp igen, gång efter gång, utan det är snarare min älskade familj som tillsammans försiktigt drar upp mig på fötter igen, placerar mig i min rullstol eller i sängen och är sedan med och tar emot när jag ramlar igen så landningen blir så mjuk som möjligt så jag inte slår mig. Och så håller det på så.
 
Jag hade såklart önskat att jag inte ramlade (metaforiskt talat alltså, men det framgår väl tack vare bilden hoppas jag) lika ofta som det tyvärr blir. Men jag kan inte hjälpa det. Jag försöker balansera så gott det går, ändå tappar jag fotfästet igen och finner mig själv på backen ännu en gång. Det är tur att jag har min älskade familj (ni vet vilka ni är som tillhör den) som plockar upp mig igen. Utan dem hade jag inte klarat mig många minuter. Det är ett som är säkert. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

❤️🌷❤️🌷❤️🌷❤️🐶❤️🌷❤️🌷💙💙I-M

Svar: ❤️❤️❤️❤️💙💙💙💙😘😘😘😘
Hanna Andersson