hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Helgerna är tuffa...

...jämfört med vardagarna på grund av att ljudvolymen är så otroligt mycket högre på helgen när alla är hemma jämfört med på vardagarna när Trisse och jag är ensamma hemma. 

Det är verkligen en väldigt stor skillnad. Alla ljud är otroligt plågsamma för mig. Jag kan inte ens beskriva med ord hur plågsamt det är för min hjärna att stå ut med ljud. 
 
Ljud startar en stor stressreaktion i hela min hjärna och vidare ut i kroppen. Ljud får min hjärna att blixtra och kännas helt elektrisk på ett otroligt obehagligt sätt. Som ett elskåp som får massa vatten på sig. Det är fruktansvärt plågsamt och obehagligt. 

Och det får hela mig att vibrera av stress, adrenalin och obehag. Ljud påverkar mig väldigt negativt och det är mycket jobbigare för mig än jag tror många förstår. Det är som allt annat, det måste upplevas för att det överhuvudtaget ska kunna gå att förstå hur otroligt plågsamt det är. 

Trisse, min älskade lille älskling, mitt hjärta, mitt ALLT, är så tyst och fin. Han är utan tvekan världens finaste lille pojk och han är mitt största stöd här i livet. Utan honom hade jag inte överlevt en minut. Inte ens en sekund. Det är verkligen så. Han betyder ALLT för mig. Älskade, finaste lille Trisse som har ett hjärta av guld, superfina pepparkakor till ögon och en mjuk, go och varm liten mage som ger världens bästa magterap. Han är helt enkelt fantastisk, vår lille Trisse. 🐶❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Älskade hjärtat. Hur ska någon någonsin kunna förstå hur svårt du har det. Även de närmaste. Det går inte att förklara alla symtom som man nästan inte själv förstår. Krama och pussa älskade Trisse från mig som får dig att orka med ditt lidande❤️❤️🐶❤️❤️😘🐶❤️❤️❤️💙❤️❤️❤️Kramar och kärlek till dig min hjärtevän❤️❤️❤️❤️❤️I-M

Svar: Älskade du <3 Det är ju så att man själv måste uppleva samma sak för att helt kunna förstå hur det känns och hur mycket det påverkar en. Det går varken att beskriva eller att försöka föreställa sig. Jag vet hur otroligt tufft du också har dig och jag tänker på dig så mycket och hoppas alltid att du är så okej som du bara kan vara.
Jag kramar och pussar Trisse varje dag från Extramatte Ing-Marie <333
Kramar och kärlek till dig, älskade finaste du <333 <333
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Underbara finaste Herr Trisse 🐶 Det är tur att du har honom som din trogna livskamrat. Jag förstår att det blir en otrolig skillnad på ljudnivå när alla är hemma jämfört med när du och Trisse är själva. Måste vara hemskt att vara så ljudkänslig. Jag har också svårt för höga ljud, men inte alls på samma nivå. Gillar när det är lugnt och tyst...

Jag kämpade med en massa samtal både till gyn, rehabiliteringskoordinator på VC och min handläggare på FK, så nu har min sjukskrivning efter operationen blivit godkänd! Det är absurt, men man förutsätts vara frisk för att orka vara sjuk för att en sjuk ska egentligen inte orka med att ta kampen mot FK och andra instanser gång på gång... Är glad att det löste sig till slut iallafall!

Massor av stora kramar till dig världens bästa, älskade, uppskattade, underbara, finaste vännen Hanna 💖💖💖 Signe och Charlie hälsar så gott de också till dig och Trisse 💖💖💖

Svar: Visst är han helt underbar, unge herr Trisse! <333 Ja, det är en otrolig tur att jag har honom hos mig, ständigt och troget vid min sida, dygnet runt. Ja, det blir verkligen en väldigt stor skillnad, så är det tyvärr. Jag förstår verkligen att du trivs bäst när det är lugnt och tyst. <3

Åh stackare! Det är INTE klokt att man ska behöva slita och kämpa och bråka så otroligt mycket bara för att få godkänt något som man har rätt att få! FK är verkligen ett kapitel för sig! De förstör människors liv, så är det verkligen och det är otroligt sorgligt och under all kritik! :(
Jag är såå glad för din skull att det löste sig till slut för dig. Men det är klart att det hade varit önskvärt att det inte hade behövt vara en sån krånglig procedur för att få det godkänt.
Precis, du har helt rätt i det! Man måste vara frisk för att orka vara sjuk. Så är det. Sorgligt nog.

Massa massa stora, varma kramar tillbaka till dig världens finaste, älskade, snällaste, rara och mest underbara Helena <333 <333 Trisse hälsar så gott till Signe och Charlie <333
Tack så mycket, finaste vän, för att du väljer att lägga lite av din begränsade energi på att läsa och kommentera så otroligt fint och snällt här inne hos mig. Jag blir verkligen lika glad varje gång jag får en kommentar från dig, det vill jag att du ska veta. Kramar <333 <333
Hanna Andersson