hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vem ska ha rätt att bedöma ditt hälsotillstånd? 🤕

Ja, det är en bra fråga och denna fråga har såklart ett mycket självklart och korrekt svar. Det är bara det att alla lyssnar inte på det självklara och korrekta svaret.
 
De tar istället saken i egna händer, trots att de fullkomligt saknar kunskap och har noll expertis. Det enda de har är är ett uppdrag att spara så mycket pengar det bara går och de går till och med över lik för att göra just det. Spara pengar. 
 
Vilka pratar jag om, tro? 
 
Jo, Försäkringskassan, såklart... 
 
Det är tyvärr så att väldigt många som har ME som söker sjukersättning blir nekade. Hemskt. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vi har inte mycket att säga till om inom vården längre. De har redan bestämt hur vi mår och ska göra, trappa ut medicin och träna. De flesta har inte hört talas om ME, en del har hört ME men inte mer. Man är helt utelämnad. Tack hjärtat för att du orkar skriva. Min fina älskade vän❤️❤️🐶❤️❤️💙💙❤️❤️😘😘I-M

Svar: Nej, det är tyvärr så. Vården, framförallt läkare, har sån galen makt över oss. Sjukt mycket makt. Nej de flesta har inte hört talas om ME och de förstår inte vilken komplex sjukdom det är. De förstår inte att vi inte kan träna oss friska.
Tänk om alla läkare, sjuksköterskor och undersköterskor kunde lära sig vad ME är och att vi kunde få ett vettigt bemötande, respekt och hjälp. Tänk så underbart det hade varit!
Tyvärr är vi inte där än, verkligen inte.
Tack älskade du för att du orkar läsa det jag lyckas skriva ihop. Det är jag så glad och tacksam för, min älskade, finaste vän <333 <333
Hanna Andersson