hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vacker amaryllis och fina tulpaner i en härlig färg! ❤️

Den vita, väldigt vackra amaryllisen jag tog kort på och visade er tidigare, för någon/några veckor sedan, vissnade så den är inte mycket att ta kort på och visa just nu. 
 
Däremot har vi en annan amaryllis här hemma, en som Lina fick i julpresent från sitt jobb. Den är otroligt vacker och har slagit ut så fint nu. 
 
 
 
Visst är de otroligt vackra, de utslagna blommorna! Jag tycker de är magiskt vackra! ❤️
 
Inte nog med detta så har vi också en jättefin bukett med tulpaner ståendes på matbordet. Jag älskar tulpaner och tycker alltid de har så fina färger. Och den bukett vi har nu är inget undantag, absolut inte. 
 
 
 
 
Dessa tulpaner är inte så tokiga de heller! Färgen är helt underbart vacker, tycker jag. Speciell! Jag tror faktiskt inte att jag har sett tulpaner med denna färg tidigare. Det är en väldigt tjusig bukett. Den lyser upp hela hemmet där den står på matbordet i matrummet. 💙
 
Den lila aktiva färg tulpanerna har är verkligen en vacker färg! Så klar och pigg och härlig. En väldigt fin färg. Det kan till och med vara så att dessa tulpaner vi har hemma hos oss just nu, stående på matbordet, är en av de vackraste färger jag någonsin sett på just tulpaner. Så vacker färg! Så vackra tulpaner. Hoppas de står sig ett tag. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Enhörningen
skriven :

Ååå vilka vackra blommor. Jag älskar verkligen amaryllis! Min blommade över förra veckan men den var väldigt fin sålömge den varade. Verkar tyvärr inte finnas några att köpa nu. Skulle vilj ha en laxrosa för de är vidunderligt vackra. Även vita med så Där lite limegrönt som på di a bilder är ju fantastiska. Gillar faktiskt inte tulpaner generellt sett men dessa var en väldigt fin färg!! Tack för att vi andra fi k njuta av era vackra blomster! Puss hjärtat mitt❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤😉❤❤😉😉

Svar: Ja! De är helt underbara! Visst är amaryllis en väldigt vacker blomma! Hoppas att din amaryllis varade länge när den väl blommade! <3
Nej, jag tror inte heller att de finns att köpa längre. Inte för att jag varit ute i affärerna och kollat. Men jag antar att det är så eftersom att det är en julblomma och det snart är februari nu.

Åh ja! Den laxrosa med rött längst inne var såå fin! Verkligen underbart vacker! Den skulle jag också vilja ha! Vi får hoppas att det går att köpa sådana nästa jul för de är verkligen vackra! <3

Tulpaner är inte min favorit heller, även om jag tycker om alla blommor. Men denna färg är helt underbar! Den finaste färg jag någonsin sett på tulpaner! <3 Mamma gjorde ett utmärkt val när hon valde ut dem i affären! <3
Mamma och Lina är så gulliga som handlar hem blommor som lyser upp här hemma och mamma är ännu sötare som ställer in vissa av dem i mitt rum så att jag ska få njuta av dem när jag ligger där. Mamma är verkligen världens mest omtänksamma människa. Det är hon verkligen. Men det tror jag att du vet vid det här laget! <333
Tack för att du ville ta del av bilderna. Jag blir såå glad varje gång du lämnar en kommentar eller skriver och berättar att du varit här inne och kikat. Det betyder såå mycket för mig att du gör det med den pyttepyttelilla energi du har. Det betyder verkligen så mycket, älsklingen min. <333 <333
Puss på dig, hjärtat mitt <333 <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

Så underbara blommor. De lyser verkligen upp rummet där de står. Har tyvärr mest gröna växter. Men de är också fina. Ha det så bra du kan och njut av de vackra blommorna. Min älskade hjärtevän🌷🌷🌷🌷❤️💙💙🐶❤️I-M

Svar: Visst är de underbara! Jag älskar ju verkligen blommor, som du vet. De lyser upp hela hemmet och får det att bli så fint och härligt. Denna färg på tulpaner är så otroligt vacker! Jag tror aldrig jag sett en så vacker färg på tulpaner tidigare! <333 Ja, gröna växter är väldigt fina de med. <3
Massa kramar och kärlek till dig, min älskade, finaste, underbara vän <333 <333
Hanna Andersson