hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Riktigt, riktigt svåra dagar... 😔🤕

Jag mår verkligen sämre än sämst nu. Utan minsta överdrift. Har till och med självmordstankar för att värken och smärtorna är så fruktansvärt totalt vidriga. Det är verkligen hemskt att ha det såhär och jag ser inte riktigt hur jag ska kunna fortsätta stå ut när allt är så här katastrofalt dåligt. 
 
Jag behöver många sådana kramar nu, det är ett som är säkert. Jag orkar verkligen snart INTE mer...! 😔🤕
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Kramar till dig kommer här🤗 Åh vad jag önskar innerligt att din situation ska bli åtminstone uthärdlig. Måtte sjukvården göra framsteg! Kramar i massor 💗 /Helene K

Svar: Åh tack så mycket för det. Jag behövde verkligen det idag. Det har varit en extra tuff dag idag. Tack så mycket. Det önskar jag med. Verkligen! Mer än något annat!
Det är bara att hoppas, hoppas, hoppas och fortsätta tro att det någon gång, gärna så snart som möjligt, kommer hända saker i forskningen. Det är ju det alla ME-sjuka och alla våra anhöriga, nära och kära, släkt och vänner väntar på så förtvivlat.
Massvis med kramar och kärlek och tack till dig. <333 Tack för att du läser och tack för denna fina kommentar och för att du stöttar mig så fint. Det betyder mer än du tror. Tack. <333
Hanna Andersson

2 S
skriven :

Åh Kära du.....kan bara skicka massor med styrke- och tröstekramar genom rymden <3 <3 <3!

Svar: Finaste du <3 Tack så mycket för det. Massor med kramar och kärlek tillbaka till dig <333 Och tack så mycket för att du läser och skriver så fint och stöttande. Tack. <333
Hanna Andersson

3 Katarina
skriven :

Skickar massor av mjuka och varma kramar med styrka till dig
❤️❤️❤️ Önskar så att din dag i morgon ska bli lite lättare att uthärda. Vet ju hur det är och att man knappt klarar att andas när man mår riktigt dåligt och att man liksom bara får ta en liten, liten stund i taget. Kramar i mängder till dig fina Hanna💙💙💙

Svar: Tack så mycket för det, det behövdes verkligen idag. Har haft en extra tuff dag idag. Och då är varje dag ändå otroligt tuff. Men vissa är bara lite värre än andra och då är det INTE roligt. Massa mjuka och varma kramar tillbaka till dig, finaste du <333
Och stort tack för att du läser och kommenterar så fint. Tack också för att du alltid stöttar mig så fint. Du är så snäll och rar mot mig, finaste Katarina. Du är en riktigt fin vän. <333
Hanna Andersson

4 Kramar till dig! ❤️
skriven :

Kramar till dig! ❤️

Svar: Kramar tillbaka, vem du än är ❤️❤️
Hanna Andersson

5 Linda
skriven :

Bamsekram till dig på ”kramens dag” (tydligen är det kramens dag idag, så mycket de hittar på nuförtiden)

Svar: Tack så hemskt mycket! Skickar en lika bamsestor kram tillbaka till dig! <333 Ja, det är ju tydligen det!
Jag fick reda på det sent på eftermiddagen, jag hade alltså ingen aning om att det var kram-dagen idag när jag skrev denna text. Nästan lite läskigt!
Ja, det finns särskilda dagar för det mesta nu för tiden. T ex chipsdagen och kladdkakedagen!

Då tycker jag att en kram-dag är mycket bättre och finare!
Kram <333
Hanna Andersson

6 Heléna
skriven :

Om jag bara hade kunnat så hade jag tagit dig i min famn och hållit om dig tills allt det onda försvann, tills värk och elände försvann och kvar fanns bara en glad livsälskande Hanna som fick möjlighet att springa omkring med kameran och fotografera, hoppa upp på ryggen på de älskade hästarna, rulla runt i gräset med hundarna och busa. Jag skulle hålla tills allt det onda försvann... Många stora kramar finaste, älskade, underbara fantastiska Hanna - min uppskattade vän 💖💖💖

Svar: Åh så otroligt fint du skriver, älskade Helena. Blir helt rörd, tårögd. Det skulle vara underbart att få uppleva det du beskriver så fint. <333 Du har ett otroligt stort och varmt hjärta, Helena. Jag kände redan från första början när jag började läsa din blogg och du min och vi började skriva såhär via kommentarerna att vi klickade. Vi delar flera intressen och har det tufft med kroppar som bråkar och ork som inte riktigt finns där båda två. <333
När jag blundar ser jag verkligen det du beskriver med hundar och gräs och framför mig. Mmm det är precis det jag drömmer om att kunna göra en vacker dag, precis det du skriver. <333
Många stora varma kramar finaste, älskade, fantastiska och helt underbara Helena som betyder så mycket för mig <333 <333
Hanna Andersson

7 Anonym
skriven :

Jag vet hur svårt du har det. Förstår också att såna tankar kommer upp. Det är inte konstigt i din situation. Men du är så stark, en riktig kämpe. Så trots dina otäcka tankar kommer det aldrig hända. Du vill och ska leva för din familj, mig och alla andra som får tröst och styrka från din blogg. Ta ett steg åt gången, en minut, 15 minuter, snart kommer du igen så sakta men säkert. Du ger aldrig upp mitt älskade hjärta❤️Med All min kärlek till dig, Min Hanna💓Solen i mitt liv☀️💕🌷💕🌷💕🌷🐶💕🌷💕🌷I-M

Svar: Ja, jag vet att du vet vad jag går igenom. Jag vet verkligen det eftersom att du själv är så dålig i ME mm. Nej, det är väl inte alls så konstigt i min situation men det är ändå så jobbigt att tampas med dessa tankar. De bara kommer och attackerar mig när jag mår som sämst och vägrar lämna mig. Just för att jag mår så himla dåligt och har tankar på att ge upp.
Tack, du är så stark du med. En av de starkaste människor jag vet. <3
Och du gör mig stark, tillsammans är vi så starka. <333
Du har helt rätt i det du skriver. Det kommer aldrig att hända något. Det är tankar, inget annat. Men det är jobbigt ändå.
JA! Leva är ju precis det jag vill göra! Det är ju just det! Jag VILL LEVA. Istället är jag fast i ett fängelse som är min sjuka kropp och jag tvingas kämpa för min överlevnad.
Du är så otroligt fin som läser och som stöttar mig så fantastiskt fint. Du är en riktig vän. En helt underbar vän. <333 <333
Vi ger aldrig upp, ingen av oss. Vi håller ihop och fortsätter att kämpa mot ME. Tillsammans är vi som starkast. <333 <333
All kärlek till dig, min älskade vän <333 <333
Hanna Andersson