hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag hoppas att alla haft en fin Alla Hjärtans Dag! ❤️

Jag vill bara kika in här lite snabbt och skriva några få rader. Jag hoppas att ni alla, mina kära läsare, har haft en fin Alla Hjärtans Dag. En fin fredag. ❤️
 
Min dag har varit helt okej. Jag är kraschad efter ett vårdbesök jag var iväg på tillsammans med pappa i onsdags, jag kommer berätta mer om det i nästa vecka. Så det är såklart extra kämpigt då. Att må ÄNNU sämre än vanligt. Men men. Det är ju som det är. 
 
Mamma har varit ledig idag. Hon brukar vara ledig varannan fredag och det känns så fint att få lite mer sällskap eftersom att Trisse och jag annars är ensamma hemma hela dagarna måndag till fredag. 
 
Det blir visserligen så att jag ligger instängd i sovrummet och vilar ensam, tillsammans med Trisse, mestadels av tiden även de dagar jag har sällskap, som när mamma är ledig och på helgerna när alla är lediga. Men lite sällskap får jag och det betyder mycket. 
 
Jag har själv inte fått några blommor på Alla Hjärtans Dag men min kära syster fick en jättevacker bukett med rosor från sitt jobb, den tandvårdsklinik som hon jobbar på.
 
Så jag avslutar detta inlägg med att visa den supervackra buketten med rosor. Jag önskar också er alla, mina kära läsare, god natt. Jag hoppas innerligt att ni kan sova allihopa. Jag med! Hur nu det ska gå med den här helvetesvärken och ALLT annat lidande vet jag inte. Men jag ska såklart försöka sova ändå och hoppas på det bästa. 
 
Titta vilken vacker bukett! ❤️ 
 
 
En ros vars stjälk gick av fick stå i en liten söt äggkopp. Det blev fint det också! ❤️
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Vilka underbara rosor, vilken färg.
Jag lider så med dig hjärtat. Förstår om du inte fått någon sömn i natt, men önskar så att du kunde slumra en liten stund och sova bort en del av natten och kanske lite av ditt svåra lidande. Det är mycket tufft nu. Men vi tar en stund åt gången och kämpar tillsammans. Vi är krigare som inte ger upp. Varmaste kärlekskramar till dig min hjärtevän❤️❤️💙💙💙❤️❤️🐶❤️❤️I-M

Svar: Visst är rosorna vackra! Och jag håller med dig om att färgen är väldigt vacker! Och jag lider så med dig. Men jag önskar såå att jag kunde sova! Det hade gjort otroligt stor skillnad för mig. Verkligen stor skillnad!
Ja, vi kämpar vidare, trots att det är så väldigt tufft hela tiden.
Varma stora kramar till dig, älskade, finaste du <333 <333
Hanna Andersson