hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Denna dag ska jag försöka svara på alla era fina kommentarer!

Ja, precis som titeln säger. Idag är min plan och min förhoppning att jag ska kunna publicera samt svara på ett gäng, helst alla, av de kommentarer som ni, mina kära läsare, skrivit till mig de senaste två veckorna. Det handlar om nästan 35 stycken kommentarer. 33 senast jag tittade. 
 
Jag känner sånt dåligt samvete att jag inte svarat på era kommentarer på nästan två veckor. Men det bara är såhär det är, tyvärr. Energin räcker absolut INTE till. Inte till något jag vill göra och inte heller till de saker jag MÅSTE göra. Energin räcker knappts ens till att överleva. Och eftersom att jag måste prioritrera att äta och få i mig vatten och mediciner och halta till toan två till tre gånger per dygn så blir andra mindre viktiga saker lidande. Det är tyvärr så. 
 
 
På något otroligt vis klarar jag fortfarande av att få ut ett inlägg varje dag. Att jag lyckas med det när man tänker på hur extremt dåligt jag mår och hur otroligt lite energi jag har och hur svag jag är faktiskt helt otroligt och jag är evigt glad och tacksam för det. Att jag på något vänster får ihop det. Är man envis så är man. Har man stark vilja så har man.
 
Och med hjälp av adrenalin som börjar pumpa och gör sitt när orken absolut inte finns där gör att jag kan skriva inlägg så det räcker i en vecka, fördelat på två-tre tillfällen i veckan. På natten. Någon av alla sömnlösa evighetslånga nätter. 
 
Men just nu gäller det inte blogginlägg utan de fina, helt underbara kommentarer som ni skickar till mig. TACK så hemskt mycket för det, för att ni skriver till mig. Och TACK så hemskt mycket för att ni fortsätter läsa och följa mig i min vardag och i min kamp mot alla jäkla sjukdomar. Min kamp för överlevnad. Mitt lilla liv...!
 
Så här ser det ut när jag går in på min blogg på mobilen. Då ser jag direkt på förstasidan hur många kommentarer jag har som jag inte publicerat och inte svarat på, de gula, just nu 33 stycken! 💙 
 
TACK för det. Ni, alla ni, mina kära läsare, varenda en av er, betyder så mycket. Mycket mer än ni kan förstå. Tack för att ni finns, tack för att ni läser, gillar och kommenterar och tack för att ni stöttar mig så fint. 💙💙💙
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Som jag sagt tidigare till dig vännen, du ska inte ha dåligt samvete för att du inte kan svara. Vi vet alla hur du har det och skriver inte bara för att få svar från dig. Jag/ vi älskar dig❤️ Kan vi göra något så lite för dig som att läsa och skriva lite så du blir glad är det de minsta vi kan göra i ditt svåra tillstånd. Allt är med kärlek riktad till dig efter all du ger oss.
Älskade hjärtat❤️❤️💙💙💙❤️❤️🐶❤️❤️❤️I-M

Svar: Åh tack så mycket, älskade du, för att du är så gullig som säger så igen. Jag VET ju egentligen att jag inte borde ha dåligt samvete för att jag inte orkar svara på alla era fina kommentarer så snabbt som jag vill. Men jag är en person som väldigt lätt får dåligt samvete och jag ställer så höga krav på mig själv. Fortfarande. Trots att jag är svårt sjuk och inte är som jag var förr. Jag älskar dig och er också! Det gör jag verkligen och jag är så otroligt tacksam för alla fina läsare jag har, varenda en av dem. Och det betyder verkligen mycket för mig att ni läser och kommenterar så fint. Det betyder mer än ni tror. <333
Massa kramar till dig, älskade finaste du <333 Och tack, igen, för att du alltid stöttar mig så otroligt fint <333
Hanna Andersson

2 Heléna
skriven :

Vi vet alla som kikar in till dig att du alltid gör ditt bästa finaste vännen! Ingen begär något av dig alls utan det är klart att du måste få den tid du behöver för att orka svara på kommentarer. Det är starkt nog att ens orka skriva dina inlägg varje dag! Massor av stora kramar finaste, underbaraste, älskade vännen min 💖💖💖 Är så glad över att du finns och att vi har hittat varandra i bloggvärlden min vackra Hanna 💖💖💖

Svar: Jo, så är det väl såklart, jag förstår att det är så som du skriver. Att ni, mina kära läsare, har full förståelse för att jag inte alltid orkar svara på alla kommentarer jag får. Jag förstår det, att det är så. Men jag kan inte hjälpa att jag känner att jag bara måste svara på alla fina kommentarer ni skickar till mig.
Jag är så otroligt glad och tacksam att ni vill läsa och att flera av er dessutom lämnar kommentarer till mig. Och det gör att jag känner att det minsta jag kan göra är att svara på allt det fina ni skriver till mig.
Massa massa stora varma kramar till dig, världens finaste, mest snälla, rara och omtänksamma, älskade du <333 <333
Detsamma! Jag är så glad att vi hittade varandra! Jag är väldigt glad för vår fina vänskap och så tacksam att du finns här och stöttar mig så fint. Tack för att du finns och tack för att du är min fina vän, älskade Helena <333 <333
Hanna Andersson