hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vi behöver skratta mitt i oron och sorgen!

Ja, det är viktigt att tillåta sig själv, och komma ihåg att det faktiskt är okej, att skratta och ha roligt och må bra för en stund även när man befinner sig i sorg och bär på en stor oro och ovisshet, som vi nu gör för mormor.
 
Våra tankar är såklart hos mormor och morfar mest hela tiden och oron är stor och ovissheten och sorgen över den rådande situationen gnager i oss. Allt vi vill är att mormor ska må bra igen så hon kan skrivas ut från sjukhuset och flytta hem till morfar och Ferdinand (deras fina gråa Norska skogskatt) och att allt ska bli som vanligt igen! 
 
Men under tiden vi hoppas på det, att allt ska bli som vanligt igen för mormor och morfar, måste vi tillåta oss själva att skratta lite. Jag känner att i alla fall jag behöver det och jag vet att mormor vill att vi skrattar och mår så bra som vi bara kan. 
 
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

😂😂😂❤️❤️❤️😘🐶❤️❤️❤️I-M

Svar: <333 <333
Hanna Andersson