hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag mår riktigt, riktigt dåligt! 😓🤕

Jag mår verkligen katastrofalt dåligt, extra dåligt. Jag kraschade såklart efter mitt och Linas födelsedagsfirande och jag har nog inte helt hämtat mig efter det. Jag hoppas i alla fall att det är så, att jag fortfarande befinner mig i en krasch.
 
För om det är så att jag har hämtat mig efter det och inte längre är kraschad betyder det att jag blivit permanent försämrad efter en rad olika aktiviteter som tagit alldeles för mycket av min ork och energi, ork och energi jag inte haft utan tagit och nu betalar väldigt hög ränta på. 
 
Att mormor är så sjuk och ligger inne på sjukhus med cancer och hål i urinblåsan och feber och infektion i kroppen osv gör ju inte det hela bättre. Det är klart att jag tänker väldigt mycket på henne och oroar mig väldigt mycket och att oroa sig tar också mycket energi. 
 
Jag vilar, vilar och vilar ännu mer och försöker tvinga i mig mat och vatten trots att jag inte har någon som helst aptit eller energi att äta. Jag försöker att göra av med så lite energi som möjligt så att jag ska kunna återhämta mig, i hopp om att jag fortfarande är kraschad och att det då går att återhämta sig tillbaka till det ”normalt dåliga” från det ”extra dåliga”. 
 
Så, nu vet ni lite om hur jag har det. TACK till alla er som läser! 💙
 
En vacker bild på den blommande ljungen från i somras! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Du är så klok och tapper. Vad jag önskar att ditt mående ska vända. Önskar all bättring till din mormor också. Varma kramar /Helene K

Svar: Åh tack så mycket för dina fina ord! <3 Tack, det önskar jag med! Både att jag och mormor bättrar oss så snart som möjligt!
Varma kramar till dig <333
Hanna Andersson

2 Anonym
skriven :

❤️❤️❤️🐶❤️❤️❤️ Är kraschad. Hör av mig. Önskar dig och mormor bättring❤️❤️❤️❤️I-M

Svar: <333 <333 Så tråkigt, älskade du! Hoppas innerligt att du hämtar dig snart! Jag tänker på dig så ofta och du finns med mig hela tiden. Massa massa kramar och kärlek älskade, finaste vän <333 <333
Hanna Andersson