hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Be a Warrior, not a Worrier!

Jag försöker mitt allra bästa, tro mig. Men enda sedan jag var liten har jag varit en person som tänker mycket och som därför också oroar sig mycket. Jag önskar så att jag kunde ta saker och ting mer med en klackspark och inte bry mig och framförallt inte oroa mig så mycket. Men det är tyvärr inte riktigt så jag fungerar.
 
 
Men trots att jag oroar mig mycket och tänker mycket och vrider på saker och ting så har jag verkligen utvecklat mig väldigt mycket och nu för tiden oroar jag mig inte alls så mycket som jag gjorde förr, när jag var mindre. Så det går åtminstone i rätt riktning! Det är bra. 
 
Och att oroa sig är mänskligt! Och inte så konstigt att jag gör om man tänker på hur mitt liv ser ut och hur det har sett ut sedan dagen jag föddes. Om man tänker så vore det faktiskt konstigt om jag INTE oroade mig! Eller hur?! 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Du är en Krigare. Självklar oroar man sig för olika saker i vår situation. Älskade hjärtevän❤️❤️❤️🐶😘😘😘💙💙💙I-M

Svar: Vi är krigare båda två! Och tillsammans är vi hur starka som helst! <333 Ja, så är det. Det är oundvikligt, tyvärr.
Massa massa kramar till dig, älskade finaste du <333 <333
Hanna Andersson