hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Vad blev det sagt hos ögonläkaren? 👀👓

Jag är VÄLDIGT kraschad efter mina läkarbesök tidigare i veckan (ett i måndags och ett i tisdags) så jag orkar inte skriva något längre, men vill ändå berätta lite kort hur det gick hos ögonläkaren.

Trots att en operation kommer vara väldigt ansträngande för mig med så svår ME kommer jag genomgå en operation ändå. Detta för att det är så otroligt jobbigt och mentalt påfrestande att alltid se dubbelt. Det är krävande för hjärnan också och om en enkel och snabb operation kan lösa problemet och göra så att jag inte längre ser dubbelt kan vardagen bli lite enklare för mig. Och kanske kan lite av hjärntröttheten släppa? Det är det jag hoppas. Allt är mätt och förberett inför en operation som antagligen kommer bli av i november eller december.

När jag träffade min vårdcentral-läkare i måndags passade jag på att visa min infekterade tå. Jag fick antibiotika-salva utskrivet och ska ge det tio dagar med denna salva. Har det inte blivit bra då kommer hon skriva ut antibiotika i tablettform. Så det är bra. Något som däremot är åt skogen är att det har börjat bli nageltrång med infektion (var) och inflammation (varmt, rött, ömt) på min högra stortå också. Jäkla skit är vad det är! Vi har börjat med alsolsprit på den tån också och jag tänker att jag tar salva på den tån också eftersom att det redan är var där. Det är inte lätt när det är svårt...!

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Tack för inlägget 😘 tänkte jag skulle skriva och fråga hur det gick hos ögonläkaren. Förstår att du tyvärr gick en krasch efter 2 tuffa dagar men skömt att det avklarat. Hoppas hoppas verkligen och håller tummarna att operationen blir lyckad och att du blir av med en del av din hjärntrötthet ❤❤❤ krya på tån och hoppas ni får bukt med den andra! Oändligt med kramar och kärlek ❤❤❤❤

Svar: Tack så mycket för att du läser <3 Ja, jag är riktigt kraschad, tyvärr. Tack, det hoppas verkligen jag med. Det hade varit så skönt att inte se dubbelt 24/7.
Tack så mycket! <3
Massa kramar och kärlek tillbaka till dig, fina du <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Bra att det blir operation då! Så du slipper se dubbelt hela tiden, din stackare. Du är stark!! Kram!

Svar: Det känns nervöst, mest för ME:ns skull. Men det är nödvändigt! Tack! Kram
Hanna Andersson