hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Fler vackra ljud...! ❤️

Igår skrev jag att jag tycker det vackraste ljudet i världen är tystnad. Så är det verkligen om man frågar mig. Men tystnad är kanske egentligen inte riktigt ett LJUD. Utan kanske snarare en BRIST på ljud. En underbar brist på ljud, i så fall. Den bästa bristen som finns!

Andra ljud, som faktiskt är LJUD, som är mina favoriter och som jag mår bra av att höra (alltså ljud som inte enbart plågar min känsliga hjärna) är följande.
Ljudet av:
- hästar som tuggar på hö
- hästarnas hovar som klapprar mot marken
- skratt från de personer jag älskar
- Trisse som pratar som ett marsvin ungefär
- Tyra som knorrar när hon njuter
- Tjorven som pratar på sitt egna vis
- bebisar som skrattar
- mina favoritband (bland annat Metallica, Iron Maiden, Pantera med fler) och deras låtar

Här har vi båda Trisse, som låter så under sett gulligt när han pratar, och mina favorithovar tillhörande min favorithäst Baltazar på samma bild! 🐶❤️🐴💙 

Det finns såklart fler ljud jag tycker om, men de nyss nämnda är mina favoriter. Har ni några favoritljud? Vilka är de i så fall? ❤️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Detta kanske låter lite knäppt men jag ÄLSKAR ljudet när mina hundar dricker vatten. Varje kväll innan vi ska sova så har Donna o Milly som rutin att dricka ur sitt vattenglas som jag har på nattduksbordet. Jag älskar det ljudet från när de dricker ❤❤❤❤ sen såklart min sons skratt när man kittlar han ❤❤❤ vilkem underbar bild! 😍😍😍 oändligt med kramar och kärlek till dig fina vän ❤❤❤❤

Svar: Ja! Det är ett mysigt ljud, lite gulligt! Så gulligt att ni gör så <3 <3 Ja, barns skratt är helt underbart! <3 <3 Visst är den fin! <3
Lika många kramar och kärlek tillbaka till dig fina vän <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

2 N
skriven :

Mitt absolut bästa ljud är kurrande katter. Och bäst av dom alla är såklart Mollys kurr.
Just nu jobbar jag på att få höra Snows kurr (jourhemskatten som bor här för tillfället). Han litar inte på mig tillräckligt för att kurra ordentligt än. Men vi gör framsteg i tilliten så tror det kommer. Bli kliad bakom öronen är iaf något som uppskattas, även om det inte leder till så mycket kurranden.

Svar: Det förstår jag! Jag som är väldigt rädd för katter tycker inte om det ljudet då det gör mig osäker (kan inte läsa katter). Så fantastisk du är som har jourhem för katter. <3
Hoppas han börjar kurra snart då! Det gör han säkert <3
Hanna Andersson

3 N
skriven :

Du får titta på bilder på min o på pafyrahjuls facebook som terapi ;) Det är roligt att jag klarar av att vara jourhem och att det går så bra med Molly. Var väldigt osäker på hur hon skulle reagera. För mig är det lite så med hundar, att de kan vara läskiga då jag inte kan läsa av dom lika bra som katter.

Svar: Ja, precis! Jag såg fina bilder igår! <3 Ja, det förstår jag att det är och du gör ju en väldigt fin och bra insats! Det har jag väldigt svårt att sätta mig in i! Att en hund kan uppfattas som läskig!
Men vi är ju alla olika. Och tur är väl det! ;)
Hanna Andersson