hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Skulle behöva städas i mitt rum!

Det är många saker som står på min "Att Göra-lista". Den listan är lång. Men vissa saker känns mer akuta och välbehövliga än andra. Men så är det ju det där med orken. Energin. Den som inte finns. Självklart kan jag be mamma eller pappa eller Lina om hjälp. Och det gör jag också. Hela tiden. För jag behöver hjälp med så gott som allting. Hela tiden.

En sak som står på min Att Göra-lista är att jag måste städa och organisera i mitt rum. Sedan vi flyttade hem från landet har jag inte fått ordning utan det mesta ligger slängt på min fåtölj och på mitt bord. Ingen ordning alls och jag vill ha ordning. Jag vet inte om ni minns det men jag skrev ett inlägg för ett tag sedan som handlar om just det: att sjuka ofta har ett större behov av ordning och reda. Dels eftersom att livet med sjukdomar inte är någon ordning och reda på, inte det minsta. Men också för att man spenderar så otroligt mycket, och i många fall ALL, sin tid hemma. Och då är det mycket trevligare och mer behagligt om det är snyggt och ordning och reda runt omkring en. Så känner jag i alla fall och just därför skulle det behövas fixas i mitt rum.

Mamma och jag har som mål att ta tag i det så snabbt jag bara har en liten gnutta energi över. Jag får ligga i min säng och mamma får greja. Hon kan tyvärr inte göra det helt utan mig eftersom att det är mina grejer och jag behöver vara med och besluta vad som ska slängas och vad som ska behållas osv.

Jag vet en liten kille som kommer göra mig sällskap i sängen och titta på när mormor städar! Lille herr Trisse! 🐶❤️

Hoppas att vi kan få gjort detta snart! Det ska bli skönt att få ordning och reda igen. Och så är det en sak till som gör att jag vill få städat och fint i mitt rum igen. Det är en sak jag vill placera på mitt bord när ytan är tom. Undrar vad det kan vara? Kika in här imorgon igen så får ni veta! Tills dess; TACK för att ni läser! 💙

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: