hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Saknar biblioteket och vårt egna bord!

Lina och jag gick i samma klass även i gymnasiet. Vi ville båda två gå samma program, Omvårdnad, efter avslutad skolgång är man då utbildad Undersköterska om man går det programmet och det var det vi ville börja med att bli. Vår gymnasieskola har stadens stora bibliotek i sina lokaler.

Och inte nog med att vi var där i början av varje termin och lånade nya böcker inför de olika kurserna vi läste, Lina och jag spenderade även väldigt mycket tid i biblioteket. Både för att plugga, men också för att koppla av. Vi älskade biblioteket, det var nyligen renoverar när vi gick där (2010-2013) och det var fint och fräscht och vi hittade ett litet bord med fyra stolar och det blev vårt bord. Där vi två satt när våra klasskompisar gick till matsalen och åt. Vi gick även dit då vi hade egna arbeten att göra eftersom att det var lugnare där än i klassrummet där alla stökade runt.

Efter tre års tid blev biblioteket som ett andra hem på något sätt. När vi hade tagit studenten, i juni 2013, var vi där en del och lånade böcker och satt och läste och bara var. Men det blev inte så långvarigt för min del eftersom att jag ganska sakta men säkert blev sämre och sämre efter studenten. Till slut kunde jag inte åka dit alls och nu vet jag inte hur längesen det är jag var där.

Jo, förresten! Pappa och jag där och röstade i september. Men det var inte i själva biblioteket utan i en Hörsal en bit därifrån. Tydligen har de renoverat och gjort om i biblioteket en ny gång, efter att vi tagit studenten. Lina har förklarat hur det ser ut, men jag har inte sett det själv så det är svårt att få en bra bild av hur det ser ut. Tydligen är vårt bord borta.

Jag skulle väldigt gärna vilja åka till biblioteket igen! Det ligger tre minuter med bil från vårt hus och även om det är ljust där brukar det vara tyst. Det hade varit härligt att komma dit, se hur det ser ut nu efter renoveringen (förstår inte varför de renoverade igen, det var ju inte ens gammalt!) och ta en bok och bläddra i, känna in stämningen och minnas tillbaka till tiden då Lina och jag var där VARJE måndag till fredag i tre års tid!

(Bilder från Google!). Här är utsidan av Mimers Hus, entrén är till höger.   

Här är en bild på lite av entréplanens bibliotek. Det finns fyra våningar. Och en hiss, tack och lov! ♿️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: