hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Hösten och vintern är favorit årstiderna! 🍁⛄️

Som jag skrev igår och som ni alltså redan vet vid det här laget så tycker jag verkligen om hösten. Var årstid har såklart sin charm och jag har inget större emot varken våren eller sommaren, så länge det inte är så fruktansvärt varmt som det var i somras, men hösten är min favorit. Tillsammans med vintern. Hösten och vintern är bäst. Det är då jag trivs som bäst. Eller kanske rättare sagt; som minst sämst.

Det mörka, mysiga, tysta och harmoniska, lugna passar mig bra. Det är också så att mina favorithögtider, halloween och julen, samt min (och Linas) och pappas födelsedag infaller under dessa två årstider som jag tycker bäst om. Det påverkar såklart det också.

På hösten och vintern är det tillåtet att vara inne och mysa på att helt annat sätt än på våren och sommaren. Då ska man ut och vara glad och aktiv och positivt inställd till solsken och värmen och längtansfull inför sommaren. Nej! Där är inte jag, sån är inte jag, helt enkelt. Det är bara så att hösten och vintern utan tvekan är de två årstider jag tycker bäst om.

Det är till och med så att det känns som att jag håller andan från och med det att snön börjar smälta och vårsolen tittar fram tills det att graderna sjunker, sensommaren går över till höst, det blir mörkar och luften blir lättade att andas igen. Först då kan jag ta ett andetag igen. Ja, det är faktiskt så det känns. Men nu är hösten här och det är jag glad för. Jag längtar redan till julen! Det finns inget mysigare än julen och allt som hör julen och julafton till.

Höst... 🍁

...och vinter! ⛄️

Vilken årstid och högtid är era favoriter? 🍁🎄☀️☔️⛄️

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Tycker precis som du, höst o vinter är de bästa årstiderna. Håller med hela ditt blogginlägg! Tycker inte om när det är för varmt då orkar man ju ingenting. Mkt mysigare att vara inne o mysa o ha tända ljus. Julen är det absolut bästa jag vet. Du o jag är rätt lika 😁😍 massa kramar o kärlek till dig ❤❤❤❤

Svar: Ja, hösten och vintern är bäst! Tack för att du läser! <3 Nej, jag tycker inte heller om det. Trivs inte alls i svensk sommar. Ja, mycket bättre!
Håller med! Älskar också julen! <3 Ja, det är vi verkligen! <3
Massa kramar och kärlek till dig, fina du <3 <3 <3 <3
Hanna Andersson

2 Sofia
skriven :

Hej Hanna! Jag tycker alla årstider har sin charm men hösten och vintern är mina favoriter. Det blir kallare, fina färger och man får ta på sig en tröja. Tända ljus och nysnö😍 Sen kommer julen ❤️

Svar: Hej Sofia! Ja, alla årstiderna har definitivt sin charm! Då tycker vi samma. Precis! Ja, sen kommer julen. Bästa tiden på året! <3
Hanna Andersson

3 Heléna
skriven :

Jag tycker också om hösten och vintern! Hösten med alla underbara färger i naturen, prasslande löv under skorna och alla tjocka tröjor man får leta fram. Vintern är vacker med gnistrande snö och knarrande under skorna och så älskar jag ju verkligen allt kring julen :D

Många stora kramar älskade fina vännen min <333

Svar: Du beskriver det på pricken precis varför jag älskar hösten och vintern så mycket! Det är verkligen precis så som du beskriver det! <3 Många stora kramar tillbaka till dig, min fina älskade vän <333
Hanna Andersson