hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

20 Fakta om mig! 💙

Nu tÀnker jag berÀtta 20 saker om mig som ni kanske inte vet om, eller ni som kÀnner mig vÀl vet kanske. Vi fÄr se. Detta för att ni ska lÀra kÀnna mig lite bÀttre, hoppas ni vill det och att ni tycker om och uppskattar detta inlÀgg.

1. Jag Àr en stor djurvÀn. Mina fyra favoritdjur Àr hund, hÀst, elefant och tiger

2. Trots att jag Àlskar djur Àr vÀldigt rÀdd för katter

3. Min farfar, som tyvÀrr Àr död sedan tio Àr, sa alltid till mig att han tyckte jag skulle bli antingen en sjuksköterska eller en massör

4. PÄ tal om sjuksköterskor, min mamma Àr sjuksköterska och arbetar som vÄrdenhetschef över en avdelning pÄ ett sjukhus

5. Hela min uppvÀxt har jag provat pÄ och hÄllit pÄ med mÄnga olika aktiviteter. Dans, ridning, skytte (luftgevÀr), gitarr, trummor och akvarellmÄlning

6. Trots att jag var utstött och mobbad och vÀldigt blyg hade jag en av huvudrollerna i en pjÀs nÀr jag gick i sexan

7. Jag Àlskar kartor och Àr ganska duktig pÄ geografi

8. Min absolut favoritserie Àr VÀnner/Friends och min favoritfilm Àr NÀr Lammen Tystnar

9. Jag tycker mycket om smycken, framförallt ringar, och Àr vÀldigt intresserad av Àdelstenar

10. Den finaste present jag nÄgonsin fÄtt Àr min 20-Ärs present frÄn mamma och pappa. Det Àr en ring i vitt guld med en safir (en blÄ Àdelsten) omgiven av 12 stycken diamanter

11. Precis som alla mina leder Àr min tunga överrörlig. Det gör att jag kan nÄ nÀstippen med tungan. Lite konstigt kanske, men helt sant!

12. Jag Àlskar kaffe och det ska vara starkt och med lite mjölk i

13. Jag Àr förtjust i vitt vin. Min favoritdruva Àr Riesling

14. Jag Àlskar att bada och simma och bÀst tycker jag om att vara under vatten. Jag mÄste varit en fisk i ett tidigare liv!

15. Jag Àr ateist och gick ur Svenska kyrkan bara veckor efter min 18-Ärs dag tillsammans med min syster och tvÄ kompisar

16. Jag har Ätta stycken tatueringar och hoppas pÄ fler i framtiden!

17. Min favoritmatrÀtt Àr saffranspasta med stekt flÀskfilé, parmesanost och örter

18. Min syster och en av mina bÀsta vÀnner Àr vegetarianer/veganer och jag önskar att jag ocksÄ var det. Men jag tycker om kött för mycket för att kunna sluta Àta det. TyvÀrr!

19. Jag kan inte riktigt förstÄ sjÀlv hur mycket jag faktiskt Àlskar Tyra, Tjorven och Trisse. Det Àr en kÀrlek som Àr sÄ stor och otrolig att det Àr svÄrt att fÄ grepp om!

20. Min absolut bÀsta vÀn Àr min tvilling och hon Àr den jag Àlskar allra mest hÀr pÄ denna jord. Jag tror att hon kÀnner samma för mig!

Det var 20 stycken fakta om mig! Förhoppningsvis kĂ€nner ni mig lite bĂ€ttre nu. Är det nĂ„got ni undrar gĂ„r det bra att kommentera och frĂ„ga sĂ„ ska jag göra mitt bĂ€sta att svara sĂ„ bra jag kan. Jag vill Ă„terigen tacka alla er som lĂ€ser. TACK. 💙

HĂ€r Ă€r min Ă€lskade diamantring. Bilden Ă€r verkligen inte den bĂ€sta, den Ă€r suddig och min hand ser helt röd ut. Men det Ă€r den jag har! Visst Ă€r min ring otroligt vacker! Den Ă€r köpt i Dubai och jag fick den dĂ€r pĂ„ min födelsedag 2014, nĂ€r vi firade min och Linas födelsedag dĂ€r. FjĂ€rde och troligtvis nĂ€st sista gĂ„ngen vi var dĂ€r. Min diamantring Ă€r utan tvekan den finaste present jag nĂ„gonsin fĂ„tt. Tack sĂ„ mycket, mamma och pappa. Jag Ă€lskar verkligen min vackra ring. 💙

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Nathalie
skriven :

Kul att lĂ€sa! Jag kan ocksĂ„ slicka mig sjĂ€lv pĂ„ nĂ€stippen 😂

Svar: Tack sÄ mycket! Rolig fakta om dig med! <3
Hanna Andersson

2 Linnea
skriven :

Men guud vilket roligt inlÀgg!! Alltid roligt att fÄ lÀra kÀnna dig bÀttre!! SÄ tack för det! Kram!!

Svar: Tack sÄ mycket! Roligt att du tyckte om detta inlÀgg! <3 Kram
Hanna Andersson

3 Anna. T
skriven :

Ska vilken fin ring 😍 tack för detta inlĂ€gget, alltid kul att fĂ„ lĂ€ra kĂ€nna dig mera 😊😊 har du spelat trummor? Jag har gjort i 7Ă„r men det var lÀÀÀÀÀnge sedan.... massa kramar o kĂ€rlek ❀❀❀

Svar: Visst Ă€r ringen vĂ€ldigt vacker! Älskar den sĂ„ mycket! ❀Tack sĂ„ mycket för att du lĂ€ste! ❀
Ja, jag spelade trummor nÄgra Är i tonÄren och gitarr i Ätta Är. Det var vÀldigt roligt och jag saknar det vÀldigt mycket! Roligt att du oxÄ spelade trummor!
Massa kramar och kĂ€rlek tillbaka till dig, fina du ❀❀❀
Hanna Andersson