hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och Àr 27 Är gammal. Mitt liv Àr inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla Àr svÄra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fÄtt efter mÄnga Ärs sökande efter orsak för min kropps dÄliga mÄende. Jag har ocksÄ segmentall rörelsesmÀrta i ryggen, sju diskbrÄck, en svÄr refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det Àr med andra ord ingen dans pÄ rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har sÄ mycket positivt och sÄ mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och tvÄ bonushundar, familj och vÀnner betyder allt för mig. Detta Àr lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

💙😱 HON Ă€r JAG! 😱💙

Vissa mÀnniskor verkar gÄ genom livet utan nÄgra större bekymmer eller problem. Andra drabbas av det mesta. De fÄr "allt". Jag Àr en av dem som tillhör den senare kategorin. Hela mitt liv har varit och Àr nu, mer Àn nÄgonsin, en enda stor kamp och lÄng och brant uppförsbacke. Men. Jag har inte gett upp. Och jag har inga planer pÄ att göra det heller.

Varje gÄng jag faller reser jag mig upp igen. Det ska jag fortsÀtta göra, sÄ lÀnge det bara gÄr. Och jag kan bara hoppas att kroppen inte ger upp för mig. För jag vill verkligen INTE att sjukdomarna jag lever med ska bli min död. De har redan tagit sÄ mycket ifrÄn mig. De fÄr bara INTE ta ocksÄ mitt liv.

Ja. HON Àr JAG. 

Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Utan att ens trĂ€ffat dig utan bara lĂ€st din blogg, sĂ„ Ă€r du utan tvekan en av de starkaste mĂ€nniskor jag vet!! GĂ„tt en av för dig Hanna ❀ Tack för att du reser dig och för att du delar med dig i din blogg ❀ du Ă€r en underbar och stark mĂ€nniska! Ser alltid frsm emot dina blogginlĂ€gg och tĂ€nker mkt pĂ„ dig, hur du har det och framförallt hur du mĂ„r ❀ Kramar och kĂ€rlek till dig â€đŸ˜˜

Svar: Åh tack sĂ„ mycket! Det var vĂ€ldigt fina ord. Du skriver alltid sĂ„ fint till mig <3 Tack sĂ„ mycket för att du lĂ€ser och följer mig <3 Hur hittade du hit? Hur lĂ€nge har du varit en trogen och fin lĂ€sare? <3
Tack sÄ mycket, jag blir verkligen glad och helt varm i hjÀrtat av alla dina fina ord <3 <3 <3 <3
Kramar och kÀrlek tillbaka <333
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Tack 😊 jag skriver sĂ„ fina ord för att du förtjĂ€nar det! Hoppas att mina kommentarer ger dig mer energi för dels fortsĂ€tta med att blogga och för att du ska veta att du Ă€r inte ensam ❀ jag tĂ€nker mycket pĂ„ dig och hejar pĂ„ dig! Jag Ă€r oxĂ„ med i (vĂ€rldens bĂ€sta grupp) DvĂ€rgschnauzergruppen pĂ„ Facebook 😊 du gjorde ett inlĂ€gg i gruppen för kanske 2v sedan och lĂ€nkade till din blogg. SĂ„ inte varit en trogen lĂ€sare sĂ„ lĂ€nge men har nog snart lĂ€st alla dina inlĂ€gg 😊 LĂ€ser igenom din blogg pĂ„ kvĂ€llarna istĂ€llet för bok just nu. Tack vare din blogg sĂ„ har jag lĂ€st pĂ„ och blivit mer medveten om ME. Jag har oxĂ„ en del besvĂ€r med min kropp... men inte alls i nĂ€rheten av vad vad du har. Jag har whiplash, kronisk ryggsmĂ€rta efter skadat ryggen allvarligt i ett antal ridolyckor och reumatism i fingrar och handleder. SĂ„ jag förstĂ„r lite av vad du gĂ„r igenom och den hopplösa ovissheten man lever i ❀ kĂ€rlek och kramar till dig ❀❀

Svar: TACK <3 Du Àr sÄ gullig <3 Tack för allt fint du skriver. Det vÀrmer verkligen mitt hjÀrta och lyser upp min mörka tillvaro <3 Ja! Att jag har sÄ mÄnga lÀsare och sÄ mÄnga fina lÀsare/vÀnner som lÀser och kommenterar sÄ fint gör definitivt att jag fÄr mer energi att fortsÀtta blogga.
Utan er hade jag aldrig orkat fortsÀtta skriva. Det hade blivit Ànnu en sak jag förlorat.

Visst Àr det vÀrldens bÀsta grupp! Det Àr det utan tvekan <3 HÀrligt att det var tack vare den gruppen du hittade hit! Tack för att du Àr kvar och lÀser, det tycker jag Àr sÄ roligt <3
Jösses! DÄ har du lÀst mycket! Vilken tid du lÀgger ner bara för att lÀsa det just jag skrivit! Det gör mig rörd <3
Visst blir det som en bok att lÀsa sÄ mÄnga inlÀgg pÄ raken. Min dröm Àr att ta ett antal inlÀgg frÄn bloggen och lÀgga ihop till en bok. Men vi fÄr se, det Àr inget jag orkar göra i nulÀget. SÄ vi fÄr se hur det blir. Men det Àr en liten dröm jag har!

Usch sÄ trÄkigt att lÀsa :( Jag lider med dig. Kronisk vÀrk Àr inte roligt. HÀrligt att du ocksÄ gillar hÀstar! Som du lÀst tidigare i bloggen sÄ Àlskar jag ocksÄ hÀstar och har ridit halva mitt liv och saknar det sÄ otroligt mycket. <3

Kramar och kÀrlek tillbaka till dig, fina du <333
Hanna Andersson

3 Anna
skriven :

PS vill du göra en bok kanske inte du sjÀlv behöver samla ihop inlÀgg. Kanske nÄn kunnig eller nÀrstÄende eller nÄn i branschen kan hjÀlpa dig kram anna

Svar: Ja, sÄ fort jag orkar (om den dagen nu kommer) sÄ ska jag ta hjÀlp. Det finns ingen i min familj eller sÄ som kan hjÀlpa mig med just detta utan det fÄr bli nÄgon som Àr insatt i branschen. Kram
Hanna Andersson

4 Anna. T
skriven :

HĂ€rligt att mina kommentarer lyser upp ditt liv, det Ă€r det som Ă€r meningen ❀❀ Jag kommer vara kvar och lĂ€sa sĂ„ lĂ€nge du skriver sĂ„ med andra ord lÀÀÀÀÀÀÀnge 😊😊😊😉😉 DĂ„ hoppas jag verkligen att det inte slutar vid en dröm utan blir en riktig bok đŸ˜Šâ€ en gĂ„ng hĂ€sttjej alltid hĂ€sttjej oavsett vad! Rider inte heller lĂ€ngre och saknar det jĂ€ttemkt!
Mitt namn Ă€r Anna Tvermoes, har gjort en del inlĂ€gg i DvĂ€rgschnauzergruppen som du kanske sett â€đŸ¶đŸ˜Š
Kramar och kĂ€rlek â€đŸ˜˜đŸ˜

Svar: Ja, sÄ Àr det med fina kommentarer som lyser av kÀrlek och omtanke. Det tar jag till mig av. <3 Jag ska fortsÀtta skriva sÄ absolut lÀnge det bara gÄr! Utan skrivandet ingen Hanna kÀnner jag! Och jag hoppas sÄ att det blir en bok en vacker dag!
Det har du helt rĂ€tt i! En gĂ„ng en hĂ€sttjej alltid en hĂ€sttjej! Fint sagt. ❀❀❀
Ja, det har jag sett! Det Ă€r en vĂ€ldigt fin grupp! â€ïžâ€ïžâ€ïžđŸ¶
Massa kramar och kĂ€rlek till dig, fina du ❀❀❀❀❀
Hanna Andersson