hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

M vill höja skatten för oss med sjukersättning! 😩😭

Detta är HELT sjukt! Vi med sjukersättning (sjukpension) har redan dålig ersättning OCH vi betalar flera procent mer i skatt än de som arbetar. Det är fakta och det är hemskt, men sant. Och som om inte det vore hemskt och dåligt tillräckligt vill nu Moderaterna SÄNKA vår ersättning ytterligare genom att HÖJA vår skatt ÄNNU MER!

De vill alltså att vi pensionärer, sjukpensionärer och ålderspensionärer, som redan har dålig ersättning och dåligt med pengar ska få ännu sämre ersättning och ännu mindre pengar i månaden. Bara det att vi pensionärer betalar FLERA procent mer skatt i månaden än de som arbetar tycker jag är helt galet och fruktansvärt fel. Och nu är det alltså på tapeten, för flera partier, däribland Moderaterna, att vår skatt ska höjas ännu mer. Vart finns medmänskligheten?! När ska samhället sluta sparka på oss som redan ligger ner?!

Detta, att föreslå och riskera att få igenom sitt förslag, är så sjukt och så dåligt och faktiskt så omänskligt att jag inte vet om jag ska skratta eller gråta. Fast jag gör inget av det, för det orkar jag inte. Men, jag kan dela med mig om detta och skriva detta lilla blogginlägg och be er alla läsare: SNÄLLA rösta INTE på Moderaterna. Eller på SD. Snälla gör bara inte det. Snälla.

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna. T
skriven :

Herregud det är ju för jäkligt! Kommer aldrig någonsin rösta på SD!!!! De har inte ens någon människosyn vette 17 vad för syn SD har. Dax att börja läsa på vad respektive parti stå för. Moderaterna går oxå bort nu!
❤❤❤❤

Svar: Visst är det! Nej jag hade ALDRIG röstat på SD ändå. Tycker SD och NMR och allt sånt är en stor skam för vårt land. Fy. Ja, det är dags!
Tyvärr gör de ju det. Inte bra...!

Kramar och kärlek ❤️❤️❤️❤️
Hanna Andersson

2 Anna
skriven :

Kd e de som e bäst för sjuka o pensionärer o vården va om man vill rösta främst för dem? Kram

Svar: NEJ! KD är verkligen INTE bra. De vill oxå höja skatten för oss sjukpensionärer. Precis som M och SD vill. De som är bäst är Vänsterpartiet när det kommer till den här frågan. Det kommer fler inlägg nu de närmasta dagarna som handlar om politik och vilka partier som vill vad.
Kram
Hanna Andersson

3 Anna
skriven :

PS har du innan du blev som sämst hunnit ha nåt jobb? Kram

Svar: Jag började arbeta några dagar på ett äldreboende (är utbildad undersköterska) men kroppen höll inte alls och jag blev mycket sämre i kroppen på bara några få dagar där på äldreboendet. Så jag tvingades sluta och sen dess har jag haft sjukersättning.Kram
Hanna Andersson

4 Nilla
skriven :

Det är helt galet. Kram

Svar: Ja, helt jäkla galet! Kram
Hanna Andersson

5 Linnea
skriven :

Alltså fy så orättvist. Blir så arg! Men du kan va lugn. Ska aldrig rösta på M eller SD. Aldrig!!!
Kram!!

Svar: Väldigt orättvist. :( Skönt att höra! Hoppas bara fler kunde ta avstånd från M och framförallt SD än vi!
Kram
Hanna Andersson