hannaslillaliv.blogg.se

Jag heter Hanna Andersson och är 27 år gammal. Mitt liv är inte alltid det enklaste att leva. Jag lever med tre "huvud-diagnoser" som alla är svåra, kroniska sjukdomar, ME (Myalgisk encefalomyelit), EDS (Ehlers-Danlos syndrom), Fibromyalgi, diagnoser jag fått efter många års sökande efter orsak för min kropps dåliga mående. Jag har också segmentall rörelsesmärta i ryggen, sju diskbråck, en svår refluxsjukdom samt en tarmsjukdom. Det är med andra ord ingen dans på rosor, mitt liv eller min vardag. Men jag har så mycket positivt och så mycket att vara glad över och leva för! Min egna- och två bonushundar, familj och vänner betyder allt för mig. Detta är lite om mig, min vardag och mitt lilla liv!

Jag minns inte när jag senast var pigg...

...för det är så många, många år sedan.

Jag minns inte när jag senast inte hade så ont att jag ville ge upp och måste bita ihop ordentligt och riktigt tvinga mig själv att stå ut för det har varit så här i så många år. Jag har haft svår kronisk värk sedan jag gick i låg-mellanstadiet.

Det är riktigt hemskt tycker jag. Ännu mer då jag är så här ung. För det är klart att det påverkar. Det är klart att det gör min situation ännu lite jävligare. Att jag är så ung. Och att jag haft det så här tufft i så många, många år. Så länge jag levt. Och värre har det blivit. År för år.

Jag hållet med Ior! Helt och hållet. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Katarina
skriven :

Nej Hanna, det är inte rättvist att du varit sjuk så stor del av ditt unga liv. Är så ledsen för det😢 Livet är bra konstigt, en del tar vinstlott och får långt liv med bra hälsa och en del av oss tycks få nitlotterna gällande hälsan...det känns tungt många gånger. Låt oss mitt i allt tungt hoppas på att de hittar bot (snarast) och som minst ordentlig lindring mot ME och så klart också önskar jag att du får må bättre i dina övriga sjukdomar.
Många kramar fina Hanna <333

Svar: Nej, visst är det INTE rättvist. Verkligen inte. Ja, det gör mig oxå väldigt ledsen. :(

Ja, det känns som att vissa människor får "allt". Jag brukade tänka att mitt vuxenliv åtminstone skulle bli bra, att det skulle bli någon rättvisa på så sätt eftersom att hela mitt liv från det att jag var bebis har varit så otroligt, otroligt tufft.
Men nej! Det finns ingen rättvisa alls och jag har ofta svårt att se någon mening med allt detta kämpande och lidande.
Jag hoppas, hoppas, hoppas de hittar ett bot snart, helst nu på en gång. För jag orkar inte stå ut så mycket längre.
Tack för allt stöd och alla fina kommentarer, fina Katarina <333
Många varma kramar till dig, fina du <333
Hanna Andersson

2 Anna. T
skriven :

Älskade fina Hanna ❤❤ jag vill bara säga TACK för dina blogginlägg. TACK för att du tar dig och svara på vartenda kommentar och gör din blogg så mysigt personlig! TACK för du är så ärlig i dina inlägg och delar med dig av ditt liv! Massa körlek och kramar ❤❤🎁

Svar: Älskade finaste du! ❤️❤️❤️ TACK för denna otroligt fina kommentar. Den gör mig helt rörd och varm i hjärtat! ❤️❤️❤️
TACK själv för att du läser och skriver och stöttar. TACK för det. ❤️❤️❤️
Massa kramar och kärlek tillbaka till dig, finaste Anna T ❤️❤️❤️
Hanna Andersson